Un cop hem fet un estudi de la part teòrica i ens hem informat sobre tot el que cal saber de l’MBTI, ens vam adonar que molta gent utilitza els tests de personalitat de Google, en especial el 16Personalities, per saber el seu tipus de personalitat. Aleshores, vam fer una pluja d’idees sobre què podíem fer com a part pràctica. Llavors, van sortir els objectius següents:
- Desmentir la pàgina web 16Personalities test per crear consciència sobre el mal ús d’aquest test en línia que s’ha fet molt famós fins a arribar a tenir 713 milions de persones que han fet el seu test. Aquest test assegura un 91,2% de fiabilitat, però no és així, ja que només es fixa en els estereotips. Per desmentir aquest test, vam crear un formulari, el qual servia per comprovar que analitzar la personalitat a través dels estereotips no funcionava, pel fet que les persones no compleixen tots els estereotips marcats.
- Divulgar informació sobre la ciència psicològica de l’MBTI i arribar al màxim número de públic possible per poder conscienciar a la gent sobre com és veritablement l’MBTI i com aprendre fàcilment a analitzar els 16 tipus de personalitat. Per aconseguir-ho, vam crear un Instagram divulgatiu on tothom pot accedir fàcilment a la informació sobre el tema. També vam crear una pàgina web on, a partir de saber el teu tipus de personalitat, pots accedir a veure més informació sobre la seva personalitat i també podien veure les professions que més se t’adeqüen segons el teu tipus.
També, per ratificar la nostra teoria sobre la poca validesa del 16Personalities test, vam realitzar un experiment per comprovar que, en analitzar la personalitat seguint les funcions cognitives, no dona el mateix resultat que si ho fas basant-te en els estereotips. Allà expliquem com ho vam plantejar, com ho vam realitzar, etc.; després, expliquem com va resultar i com es va desenvolupar, quins resultats vam obtenir i si la nostra teoria és certa o no.
