Recorda els elements de la circumferència
Recorda les línies envers la circumferència
Ara treballem-ho tot amb aquesta aplicació
Anem a veure com es calcula la longitud de la circumferència
Si volem aprofundir una mica més i saber calcular l’àrea del cercle
Tasca
“La plaça”
T’encarreguen posar a punt una plaça del teu poble per dedicar-la a espai de jocs infantils. La plaça és circular. Volen que estigui envoltada per una tanca de fusta i folrar el terra d’un material protector per evitar cops. D’una punta a l’altre de la plaça hi ha una distància de 8 metres.
1. Quants metres de tanca necessitaràs?
2. Quants metres quadrats de material protector necessitaràs?
3. Construeix la maqueta de la plaça sabent que un centímetre del paper equival a un metre de la realitat, o sigui a escala 1:100. Pots fer-ho amb cartolina, plastilina, escuradents plans….
|
Rúbrica d’avaluació del cercle i la circumferència |
|||
|
|
3 punts |
2 punts |
1 punt |
|
Comprensió del problema |
Identifica les dades i el què se li demana |
Identifica les dades i necessita ajuda per relacionar-les amb les preguntes. |
Identifica les dades, però creu que n’hi falten. |
|
Utilització de les fórmules |
Relaciona les qüestions amb les fórmules adients a utilitzar. |
Relaciona les qüestions amb les fórmules adients amb alguna pista. |
Confon les fórmules o no són les adients en alguna de les qüestions. |
|
Realització dels càlculs |
Realitza els càlculs correctament. |
Els càlculs són correctes però s’oblida de posar la unitat de mesura, o no la posa bé. |
Comet algun error en els càlculs. |
|
Escala de la maqueta |
Respecte les mesures respecte l’escala demanada. |
No totes les mesures són correctes respecte l’escala. |
No respecte l’escala. |
|
Producció de la maqueta |
La maqueta està ben confeccionada i cuida els detalls. |
La confecció és correcte, però no utilitza amb domini el compàs o altres estris. Els detalls no estan del tot cuidats. |
La maqueta li falten elements i la seva presentació no està acurada. |
|
Nota final |
|
|
|




