Articles web 2.0
El concepte Web 2.0 va ser esmentat per primer cop per O’Reilly Media el 2004,[1] referint-se a la percepció que la segona generació de la Web es basava en comunitats i en serveis d’hostatge (hosting en anglès), com ara els espais web de treball en xarxa,[2] les wikis, i Folksonomy folksonomies[3] que faciliten la col·laboració i en el fet de compartir entre usuaris espais per a fotografies, textos i vincles amb altres “llocs Web” (Web-sites), els tres exemples més clars són Flickr,[4] del.icio.us[5] i Youtube. O’Reilly Media va titular una sèrie de conferències al voltant d’aquest concepte i des d’aleshores ha estat àmpliament adoptat.
Encara que el terme suggereix una nova versió de la Web, no fa referència a una actualització o evolució d’Internet o de la tecnologia específica de la World Wide Web, però sí que es refereix als canvis que es fan en l’ús de la plataforma. D’acord amb Tim O’Reilly,[6] “Web 2.0 és la revolució del negoci en la indústria dels ordinadors causat per la mobilitat de la plataforma d’Internet, i un intent d’entendre les regles per a l’èxit sobre el que és nou a la plataforma”[7] La web 3.0, suggerida per analogia, seria la web semàntica o intel·ligent, que selecciona els continguts d’acord amb les preferències de l’usuari alhora que en permet la interacció.