PROJECTE Euronet 50/50

La nostra escola, és una escola viva que es va adaptant als canvis i ritmes de la societat actual, mantenint sempre el projecte que ens defineix. Seguim treballant per les necessitats d’ensenyament–aprenentatge del nen, entenent  l’escola com una eina cohesionadora i constructiva de  l’àmbit comunitari, partint d’una visió global i completa de l’infant.

 L’escola des dels inicis aposta per un projecte d’educació ambiental amb la creació d’un hort ecològic com a suport didàctic pels alumnes però també com a mitjà per treballar l’Educació Ambiental  com a instrument pedagògic integrador. Per això i entre d’altres coses importants que fem a l’escola, tenim  una compostadora, un hivernacle, plaques solars, cuina de proximitat … que tot plegat ens apropa  a una cultura de la sostenibilitat.

 A partir del curs 2011-12 iniciem el projecte del 50×50, duent a terme una sèrie d’actuacions:

 –         Constituir l’equip energètic de l’escola

 –         Marcar un recorregut energètic  per  determinar protocols de bones pràctiques en regulació i usos a aplicar en el centre, i donar assessorament per a la seva implantació.

 –         Triar un encarregat energètic d’aula, que serà de tancar els llums quan sortim ( per anar al pati, a música, Educació física…)

 –         Identificar els diferents llums de les aules  ( fila de la finestra, la del mig i la de la porta)

 –         Col·locar cartells a totes les portes d’accés exterior per recordar de tancar-les

 –         Desendollar els aparells de música de les aules

 –         Tancar els ordinadors

 –         Projectors: tancats i desendollats

 –         Proposar les funcions que pot fer l’encarregat energètic de cada aula

 Després de fer aquestes actuacions hem aconseguit fer un estalvi d’electricitat i

gas. Estem molt contents de l’esforç que hem fet entre tots.

 Cada curs escolar, fem un repàs les actuacions que han de dur a terme l’equip  energètic  :

  1. Passar per les classes a recordar què és el projecte 50×50 i a recordar les idees per respectar i millorar l’escola ( full groc). Si alguna classe que no té el full els encarregat els hi faran arribar.
  2. Els encarregats energètics passaran per les aules a comptabilitzar les regletes que calen per a què tots els espais de l’escola quan marxem no quedin aparells engegats, se n’han comptabilitzat 42 ( ja se n’han posat bastants)
  3. S’ha recordat que els ordinadors i les pantalles s’han de tancar bé.
  4. S’ha arreglat  el suro que i el racó de medi ambient , del 50×50.

 Des de l’Àrea de Medi ambient  de l’Ajuntament ens han donat un gràfic on queda reflectit l’estalvi energètic que s’ha anat fent a l’escola , tant d’ electricitat com de combustible ( Gas Natural).

Aquest estalvi tal i com diu el projecte reverteix una part a l’Ajuntament i l’altra a l’escola.

 El 50% de l’estalvi que revertiran a l’escola. Entre tots hem de decidir com volem invertir aquests diners.

 L’equip energètic de l’escola any rera any es planteja:

 Com fer la difusió d’aquest estalvi:

 –         Enviar un escrit a les famílies explicant l’estalvi aconseguit

 –         Posar-ho a la pàgina web de l’escola

 –         Elaborar en els tallers d’escriptura que fan els alumnes del cicle superior un escrit per a enviar a l’Ajuntament per què surti al Palau Obert

 –         Enviar tot el material que tenim ( fotos, cartells…) a l’Ajuntament per a què en puguin fer difusió.

2.  En què podem invertir els diners que ens donen:

 –         Llums leds per les exposicions de l’entrada

 –         Posar leds als passadissos a la part que tenim oberta i als lavabos del CI

 –         Elaborar una revista amb els poemes finalistes de Sant Jordi 2.013

 –         Posar cortines al gimnàs per fer el teatre negre

–         Projectors

 –         Càmares de fotografiar …

A l’inici de cada curs escolar, per tal de continuar la marxa del projecte es duen a terme les següents actuacions :

–        Constitució de l’equip energètic.

  • 4 alumnes 2 de 6è i 2 de  5è
  • 1 representant de la direcció del centre,
  • Un representant de la comissió de medi ambient i hort del claustre de mestres
  • Dos representants dels pares i mares
  • El conserge
  • De l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera la regidora d’ensenyament, la tècnica d’ensenyament i  la tècnica de medi ambient de l’ajuntament.

–        Recorregut energètic :

Per  determinar protocols de bones pràctiques en regulació i usos a aplicar en el centre, i donar assessorament per a la seva implantació.

Podeu llegir el Recorregut energètic al Matagalls

Per poder obtenir més informació podeu anar al contactes que us marquem aquí sota:

Articles: Recordem que som escola verda  i l’estalvi energètic a l’escola Matagalls

Diputació de Barcelona

Escoles Euronet 50/50

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *