Amb els avis apropem l’hort a l’escola

El Projecte d’Hort ecològic és pioner i innovador en el municipi de Sta. M. De Palautordera a més de participar en el desenvolupament sostenible del municipi.

El Projecte de Cuina-Menjador de l’Escola, està íntimament lligat al de l’Hort Ecològic ja que formen part d’una mateixa filosofia de vida. Una part important de les verdures que nens i nenes mengen al Menjador de l’Escola les han plantat, regat i cuidat ells mateixos.

El Projecte Hort forma part del Projecte educatiu de l’Escola Matagalls com a eix transversal. La Comissió d’Hort, és la que dirigeix i distribueix  les feines i fa la coordinació de l’hort tenint en compte les necessitats educatives i les de la cuina-menjador.

A l’hort de l’escola, els nens i nenes acompanyats pels adults, mestres, mares, pares i avis pagesos, i el conserge, hi planten tomàquets, cols, api, pèsols, enciams i escaroles, mongetes, maduixeres, carbasses i carbassons, julivert, coriandre, farigola, sàlvia,romaní, gira-sols, espernallac, camamilla… És una bona manera d’apropar-nos a la terra, de tocar-la, d’olorar-la, d’embrutar-nos i, sobretot “d’aprendre de la terra tot el que la terra ens pot ensenyar”.

Treballem l’hort amb els avis pagesos, mestres i alumnes creant vincles i interrelacions generacionals bàsiques en el creixement i maduració de l’infant.

Entenem l’hort ecològic com a suport didàctic pels alumnes però també com a mitjà per treballar l’Educació Ambiental  com a instrument pedagògic integrador

Optem per un hort ecològic, lluny de l’agricultura convencional. Per això, a l’escola, és important tenir una compostadora que formi part d’aquest cicle i d’aquesta manera apropar-nos a una cultura de la sostenibilitat.

Aquest Projecte és el resultat d’una preocupació d’una part important del claustre actual amb el compromís i la conducció de l’equip directiu i la implicació de la comunitat educativa.
D’aquesta manera, al menjador escolar, vam començar ja a seleccionar els residus en els contenidors de diferents colors separant la matèria orgànica que properament portarem a la compostadora, a cada aula hi ha el contenidor de paper, cada nen i nena porta l’esmorzar a una carmanyola per a no utilitzar el paper d’alumini altament contaminant…

Un aspecte important a tenir en compte, és que, aquesta activitat de l’hort ecològic escolar és utilitzada com a instrument pedagògic i d’aprenentatge, a la vegada que integradora i de servei a la societat en el vessant de la sostenibilitat. També una eina d’inclusió com a escola inclusiva que som. Per això el personatge del conte és un tomàquet xerri de la varietat bombeta de color groc, com a tret diferenciat  que el fa ser “especial”. És un homenatge als nens “especials” que “treballen” l’hort de l’Escola.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *