BONA CASTANYADA A TOTHOM!

Arriben a l’escola panellets, castanyes, moniatos… i la Castanyera.

Vine aquí carabassaaaaa! Visca la CASTANYADA!

El passat 30 d’octubre vam celebrar la castanyada a l’escola. Com tots els anys, com ja ve sent tradició, els i les alumnes des d’educació infantil a cicle mitjà vam fer panellets a l’escola però també altres activitats que tot seguit explicarem.

Pel matí vam venir preparats amb els ingredients necessaris (ametlla molta, sucre i patata o moniato bullit), les mans netes, les ungles tallades i un davantal per no tacar la roba. En entrar a la classe vam preparar-la per poder cuniar. Vam col·locar bé les taules i les vam netejar bé amb aigua i sabó. Tot seguit vam pesar els ingredients i vam preparar la massa. A continuació, vam separar la pasta en diferents parts, per fer-ne de diferents gustos i vam començar amb les boletes tradicionals. Un cop fetes les boles vam decorar-los al nostre gust i les vam col·locar en safates per a què se les emportèssin a coure al forn.

A l’hora del pati quan van estar llestos els panellets i la classe ben recollida, vam sortir a esmorzar i jugar, després de tanta feina. I quan es va acabar, vam fer diferents tallers per decorar l’escola i per emportar a casa.

Ja a la tarda vam cantar, ballar i repartir panellets i castanyes torrades!

Aquest article s'ha publicat dins de Festes CI, Festes CM, Festes CS, Festes EI, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.