QUÈ VOLEM APRENDRE?

 

Tot el grup classe, després de realitzar la conversa sobre les coses que els interessen aprendre del país d’origen dels seus companys es realitza la proposta d’escoltar i veure diferents contes tradicionals dels països d’origen dels nostres companys. Cada conte es visualitza en dies diferents, per tal de captar la plena atenció del grup.

Els contes son:

* LA FILLA DEL MERCADER (Marroc).

* EN BAO I ELS SEUS AMICS. (Xina)

* RIN RIN EL CAPGRÓS (Colòmbia)

* EL TSAR SALTAN (Rússia)

 

ACTIVITAT 3

Amb tot el grup es manté una conversa i es dedueixen les diferents maneres de plasmar un conte (vídeo, de forma oral, titelles, escrit,…). Amb el programa Open Board se’ls ofereixen diferents tipus d’escriptura i es parla de l’origen de cada tipus de lletra.

RESULTAT ACTIVITAT 3

 

ACTIVITAT 4

Amb la meitat del grup o amb grups reduïts, realitzarem una activitat amb els Bee Bots. Es disposa d’una catifa transparent. A sota de la catifa es pot canviar el Fons depenent de l’activitat a treballar.
*Bee Bot viatger: Fem viajar al Bee bot arreu del món. Arribant fins als països treballats en el projecte (Xina, Marroc, Colòmbia, Rússia). Es fa sortir al Bee bot des del nostre país per prendre consciència de les diferents distàncies.

*Quin son els personatges?: Targetes amb diferents personatges dels contes treballats. Es fa voltar el robot per la catifa, anant de casella en casella fins a fer memoria del conte explicat. D’aquesta manera també es treballarà vocabulari específic del conte.

ACTIVITAT 5

En parelles farem trencaclosques sobre imatges dels contes explicats.

Rin Rin Capgrós

En Bao i els seus amics

LA FILLA DEL MERCADER

El tsar Saltan

ACTIVITAT 6

Aquesta proposta d’activitat es farà en petit grup. El material necessari será un canó de llum.

La primera proposta seria representar un conte dels anteriormente explicats amb el nostre propi cos.

La segona proposta será representar un dels contes amb titelles, prèviament elaborades, i realitzar ombres xinesques.

ACTIVITAT 7

En petit grup utilitzant la taula de llum. Peviament s’elaboren titelles dels personatges d’un dels contes explicats anteriorment amb cel·lofana. Fent servir la taula de llum, els nens representaran el conte.

                       

ACTIVITAT 8

Un cop escoltats els contes, representats corporalment, amb titelles, haver treballat personatges i vocabulari durant les activitats anteriors, en aquesta activitat farem un registre d’àudio amb el programa Audacity.

L’activitat es realitzarà en grups de quatre infants. El primer enregistrarà l’inici del conte, el segon el nus del conte i el tercer el desenllaç del conte. El material necessari será un ordinador amb el programa Audacity instal·lat i un micròfon.

Es poden enregistrar tots els contes treballats prèviament i/o també es poden enregistrar contes que els infants coneguin d’abans.