La imatge és fonamental a l’etapa d’Educació Infantil, ja que a través d’ella els nens i nenes aconsegueixen informació.
A l’actualitat resulta molt normal immortalitzar moments o objectes amb càmeres o dispositius mòbils. Per tant, l’escola ha de ser el reflex de la societat i ha de posar a l’abast dels nens aquests mitjans per tal de plasmar la realitat del carrer. És un bon recurs per explicar, expressar, visualitzar i entendre el seu entorn més proper.
Quant a l’ùs de la fotografia a l’aula, es pot aprofitar per a activitats relacionades amb l’alumnat on ells siguin els protagonistes i d’aquesta manera l’aprenentatge serà molt més significatiu, poden treballar aquestes imatges realitzades per ells en els diferents tipus de llenguatges (verbal, matemàtic…)
Cal ser flexibles en la preparació de les activitats i adaptar´les als seus interessos i idees dels alumnes. Es poden incloure els coneixements que porten de fora de l’escola: Portar fotos fetes amb càmeres pròpies, i des del mòbil. Això no vol dir que es deixi de banda el treball d’aspectes formals i continguts escolars.
Possibles activitats a realitzar amb fotografies:
*Racó de fotografía: amb càmera i ordinador per a fer retocs.
*Âlbum de fotos de la vida de la classe. Pot ser en format digital també.
*Relacionar fotos i peus de fotos, inventar-ne de nous.
*Fer collages i composicions de diferents tècniques.
*Fer trencaclosques, cal·ligrames,…
Com a conclusió, considero que és un element imprescindible a les aules i que s’hauria de crear un espai a la classe que permeti als alumnes exposar les seves obres i poder-les compartir amb els altres.

