Si en el nostre grup d’amistats i familiars preguntem a qui li agradaven les matemàtiques quan anava a l’escola, estem quasi segurs que poques persones alçaran les mans.
Les matemàtiques sempre ha estat una assignatura que s’ha considerat avorrida, densa i feixuga. Vinga fer multiplicacions, restes, divisions, dibuixar figures geomètriques, els típics formatgets per treballar les fraccions i l’estadística …
A l’escola Marinada intentem que això no passi i com ho fem? Treballem de forma transversal tot apropant a l’infant a uns aprentatges significatius i amb atribució de sentit.
Per exemple, per treballar la geometria els alumnes de 4rt han anat a realitzar un taller de construcció d’una figura. Per dur-la a terme primer van haver de construir les figures geomètriques, després imaginar quina estructura volien construir. Aquesta no va ser tasca fàcil! I per últim hem descobert que per pintar el fang s’utilitza una pintura especial anomenada Gleba. Aquesta és feta de sorra triturada, aigua i pigmentació. Per acabar, es dur a terme la cobertura final. Quines figures més boniques han quedat!!!
Gràcies a les professionals Antònia i Sandra ja que ens han ajudat molt.
A anglès, també estem treballant les figures geomètriques tot descobrint quines d’elles ens envolten a l’escola. També a plàstica estem treballant l’autor Paul Klee on ell també dibuixava a través de les figures geomètriques.
Els nens i les nenes hem descobert que les matemàtiques són més que operacions!!!
Ah, mireu com hem acabat, geometritzats!!!!

















