2. METODOLOGIA I ACTIVITATS INICIALS

METODOLOGIA

La metodologia que s’emprarà serà el projecte del nostre barri. Parteix d’una necessitat i fa protagonista a l’alumnat en la construcció del propi coneixement focalitzant el desig de saber coses noves, de formular preguntes donant importància a l’observació com a font d’aprenentatge. A través de l’observació i la conversa, cercàrem informació i la interpretarem, mentre que es generen altres dubtes i noves preguntes relacionades. D’aquesta manera, anirem construint els nous coneixements de manera compartida. Ofereix gran rellevància també el treball col·laboratiu i cooperatiu, amb una elaboració col·lectiva com a resultat.

El projecte inclou una necessitat imprescindible de sortides al carrer, passeig pel barri i coneixement de diferents serveis. Molta part estarà destinada a sortir fora i a compartir en converses. Hi ha també visites de experts i per l’últim una creació plàstica conjunta.

 A l’aula comptarem amb un racó on anirem incorporant tot aquesta informació i un recull de contes i llibres sobre el barri, els veïns, la senyals de trànsit, les tendes…

TIPUS D’AGRUPAMENT

Depenen de les propostes els grups seran mig grup, en petit grup o tot el grup classe.

 

ACTIVITATS INICIALS

Som periodistes. Anem a la classe del costat per comentar que li farem preguntes a l’alcalde del nostre barri per conèixer millor el barri de l’escola.

Fem una carta col·laboratiu a la pissarra per després fer una foto i enviar per l’email a l’alcalde de la nostra ciutat per fer-li unes preguntes i una petita entrevista. A més, mentre mig grup s’ha anat a la biblioteca l’altre grup pensen allò que li volen dir i la portaveu del grup fa la grabació fent ús de l’Audicity. D’aquesta manera expliquen amb més detall els interessos que tenim i per fer-li les preguntes que hem pensat i després l’altre mig grup fa el mateix.

Tipus d’agrupament

Aquesta propostes es porta a terme mitjançant el grup classe dintre de l’aula en el moment de fer la carta col·laborativa però en el moment de la gravació mig grup està a l’aula i l’altre mig grup a la biblioteca..

Material  

  • Pissarra

  • Càmera

  • Gravadora

Llegim el mapa. Observem el nostre barri a través de Google Maps amb la PDI.
Demanem a les famílies que els hi posi en un paper el nom del seu carrer. Així observem qui viu més lluny o més a prop de l’escola, també quin recorregut fan i quines possibilitats hi ha per poder arribar a l’escola.
Fan ús del retolador de la PDI per resseguir els diferents trajectes.

Tipus d’agrupament

Tot el grup classe

Material

  • Google maps

  • PDI