El fet de saber combinar els codis d’informació (text, imatge, animació i so) als mitjans multimèdia implica per a les persones major atenció, comprensió i que l’aprenentatge sigui més eficaç, doncs els éssers humans necessitem els sentits per comunicar-nos i aquests mitjans els atrauen molt ràpidament.
Fer servir un recolzament gràfic i visual en presentacions multimèdia ajuda a incidir més en els continguts que es volen transmetre. Així doncs, si exposem uns continguts visiblement clars (amb colors, no massa contingut, senzills), amb esquemes a través de mapes conceptuals que facilitin la comprensió visual dels continguts, amb l’ajuda de complements com imatges i/o sons d’acord als continguts, tot sempre i quan no ens excedim per evitar la dificultat de comprensió. Cal remarcar els elements fonamentals però sense que l’alumne centri la seva atenció en elements secundaris, així aconseguim facilitar un aprenentatge més proper i significatiu a l’alumne.
Moltes vegades es fan servir vídeos amb finalitats instructives i hem de ser conscients que han d’estar adequats al nivell. És a dir, han de tenir una qualitat tècnica i pedagògica adient a la nostra tasca de docents i a les necessitats del nostre alumnat. Que puguin captar l’atenció del receptor i transmetre el missatge desitjat amb claredat i provocar així una reflexió, sensibilització i/o un debat.
En definitiva, el material multimèdia és un recurs modern, actual, que fa més fàcil el treball a la classe, més motivador que les lliçons i els recursos ordinaris, que promou la interacció dels alumnes i facilita un aprenentatge actiu i participatiu.
