1. Òrgans de govern i model participatiu
L’escola bressol depèn de l’Ajuntament del municipi. L’organització interna és la que marca el reglament de règim intern (RRI).
La majoria de decisions de caire pedagògic són preses per l’equip educatiu en els claustres que es realitzen mensualment.
2. Organització general
Cada grup d’infants te com a responsable una educador/a o mestre/a i, per cada dos grups del mateix nivell, n’hi haurà un/a de suport educatiu.
Per determinar la ràtio es complirà el que determina la normativa vigent. Per a fer efectiu el principi d’atenció educativa personal, es treballa per a una organització que ho faciliti.
Per fer els diferents grups tindrem en compte l’edat dels infants i els nens i nenes amb necessitats educatives específiques.
3. Participació de les famílies
La participació de les famílies a l’escola bressol es duu a terme durant les festes que es treballen el els centres d’interès: Berenar de pares, Castanyada, Tió, Carnaval , Festa fi de curs i qualsevol altre activitat que es consideri interessant.
4. Consell escolar
El consell de participació es l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre i l’òrgan de seguiment i avaluació general. Funciona amb les competències que la normativa vigent assigna als consells escolars dels centres públics.
El consell estarà integrat per les persones que normativament correspon de cadascun dels sectors,(2) personal educador del centre,(1) direcció del centre,(2) pares d’alumnes matriculats durant el curs vigent,(1) personal administració i serveis,(1) regidor de l’ajuntament.
Aquest consell es renovarà cada quatre anys.
Les seves funcions són:
a) Fer el seguiment del procés de preinscripció i matriculació.
b) Aprovar i fer propostes al pla anual de centre.
c) Resoldre els dubtes que es plantegin en la interpretació del Reglament de Règim intern de les escoles bressol.