Lingüística textual: adequació

Començarem revisant conceptes treballats els cursos anteriors (pàgines 118 i 119 del llibre de text).

Per al dia 13 /15de novembre, cal llegir les pàgines (explicades a classe ) 124 a 129 del llibre de text. Tenim aquests exercicis per resoldre: 1, 2, 9 i 10 (pàgines 130-132).

Publicat dins de Lingüística del text | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Publicitat i literatura: comentari crític

Fes un comentari crític del text oral del vídeo anterior.

PAUTA
1) Comprensió del text
2) Contextualització

  • Font, any i lloc de publicació.
  • Context sociocultural

3) Text escrit

  • Tema
  • Tipus de text
  • Intenció
  • Canal
  • Context
  • Nivell de formalitat
  • Funcions lingüístiques

4) Data de lliurament: 29 de novembre
5) Extensió màxima: 150 mots
Tingues en compte les quatre propietats textuals!

EINES
Característiques del comentari crític
Transcripció del text oral del vídeo

Publicat dins de Activitat escrita, Comentari de text, vídeo | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Setmana de la ciència: Frases cèlebres de científics cèlebres

La ciència es construeix a partir d’aproximacions que s’acosten progressivament a la veritat.

Isaac Asimov, científic i escriptor nord-americà d’origen rus (1920-1992)

L’única manera de trobar els límits del que és possible és anar-hi més enllà i endinsar-se en l’impossible.

Arthur C. Clarke, escriptor i científic anglès (1917-2008)

En la vida no hi ha res que calgui témer; tan sols cal comprendre-ho.

Marie Curie, física francesa d’origen polonès (1867-1934

Com més sabem de les lleis generals de la natura, més increïbles es fan els miracles.

Charles Darwin, naturalista anglès (1809-1882)

Només hi ha dues coses infinites: l’univers i l’estupidesa humana, i no estic totalment segur de la primera.

La imaginació és més important que els coneixements. És el factor més important en la recerca científica.

Albert Einstein, físic alemany (1879-1955)

L’humor és la manifestació més alta dels mecanismes d’adaptació de l’individu.

Sigmund Freud, neuròleg i psiquiatre austríac, fundador de la psicoanàlisi (1854-1939)

El dret d’expressar els nostres pensaments només té un sentit si som capaços de tenir pensaments propis.

Erich Fromm, psicoanalista nord-americà d’origen alemany (1900-1980)

Diguem que hi ha dos tipus de ments poètiques: una apta per a inventar faules i una altra disposada a creure-les.

Galileo Galilei, físic italià (1564-1642)

Qui pensa poc, s’equivoca molt.

Leonardo da Vinci, artista, enginyer i filòsof italià (1452-1519)

Font: http://www.minimalia.net/inici.asp

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Fonètica: El sistema consonàntic

[slideshare id=586796&doc=fontica-consonants-1220816792705201-8]

[slideshare id=586781&doc=contactes-consonntics-1220816278645281-8]

Aquest és el procediment que utilitzarem per estudiar la fonètica del sistema consonàntic:
1) Comentari de les pàgines 32-49 del llibre del text.
2) Correcció dels exercicis de la unitat 2 del llibre:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 25, 28, 29, 30, 31, 32, 55 i 65.

Aquí teniu uns enllaços que us poden ajudar a resoldre alguns dubtes:
Repàs d’ortografia de vocals i consonants
Transcripció fonètica de vocals i consonants

Publicat dins de Fonètica, presentació digital | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Activitat escrita:resum

Fes un resum de l’article d’opinió “Joventut” escrit per Albert Pla Nualart, que va ser publicat l’1 de novembre de 2011 al diari Ara.

Extensió: 150 mots (aproximadament).
Termini: 18 de novembre

Material de suport:

  • El resum
  • Les propietats textuals
  • Els connectors
  • Publicat dins de Activitat escrita, Comentari text | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

    Vargas Llosa: Tirant lo Blanc

    Llicó magistral sobre Tirant lo Blanc pronunciada per Mario Vargas Llosa en l’acte de commemoració del 600è aniversari de Joanot Martorell

    Per veure la segona part, cliqueu aquí.
    Per veure la tercera part, cliqueu aquí.
    Per veure la quarta part, cliqueu aquí.

    Publicat dins de Lectura obligatòria, Literatura medieval, vídeo | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

    Sintaxi

    Aquest és el procediment que utilitzarem per estudiar la sintaxi:
    1) Comentari de les pàgines 7, 8 i 9 del llibre de text.
    2) Comentari de la unitat 2 del llibre intercalant les solucions dels exercicis següents:
    1,4,5,6,7,8,11,13,16,17,21,22,23,26,28,30,31,33,38,39,40,43,44,46,47,49.

    Aquí teniu uns enllaços que us poden ajudar a resoldre alguns dubtes:
    Connectors

    Publicat dins de Sintaxi | Etiquetat com a | Deixa un comentari

    Lectures voluntàries tercera avaluació

    Publicat dins de General | Deixa un comentari

    Mercè Rodoreda: Joc de miralls

    En aquest enllaç trobareu l’exposició virtual dedicada a Mercè Rodoreda amb motiu del centenari del seu naixement.

    http://www.lletra.cat/expo/mercerodoreda/

    Publicat dins de Lectura obligatòria, Literatura, vídeo | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

    Activitat escrita: resum

    Fes un resum de l’article d’opinió “Llibres escolars de franc” de Francesc-Marc Álvaro publicat a La Vanguardia el 2 de setembre de 2011.

    Extensió: 150 mots (aproximadament).
    Termini: 26 de setembre

    Material de suport:

    Publicat dins de Activitat escrita, Comentari text | Etiquetat com a , | Deixa un comentari