Colònies a Andorra del 6 al 10 de juny

Ràfting, piragüisme, relax a Caldea, romànic, descobrir un altre país, una altra manera de fer… I, sobretot, conviure, descobrir-nos en un entorn diferent de l’escola. Acabar la nostra singladura junts de la millor manera. Tot això i molt més és la setmana a Andorra dels nois i noies de sisè. Fins sempre, companys, amics!!!

La feina d’arqueòleg

Avui al matí, els alumnes de sisè hem rebut la visita d’Oriol Fort i Pi, que és arqueòleg. Ell ens ha explicat com es treballa en aquest ofici que tots veiem molt “pel·liculer” gràcies als films d’Indiana Jones. La realitat és força diferent a la ficció, però l’Oriol ens ha parlat de la passió que sent per la seva professió i que, encara que sigui difícil de guanyar-s’hi la vida, continua pensant que val la pena estudiar i sacrificar-se per fer-la.
Després de la xerrada, hem pogut fer pràctiques de camp en un tall arqueològic simulat fet a l’aparcament de l’escola. Hi hem trobat ceràmica romana i medieval i ossos, i vam aprendre a reconèixer estrats, abocar la terra a la terrera i fer anar el paletí.
Molt interessant!

Visites a diversos establiments

Avui al matí, els alumnes de cinquè i sisè hem visitat cinc establiments del nostre poble : la perruqueria Espill, la impremta Costa d’Or, la sabateria Moltó, el taller de reparació de motos Sabio i l’oficina de Caixa Laietana de la Carretera de Cabrils.
Tothom ha estat molt amable amb nosaltres, i ens han explicat en què consistia la seva feina, quina preparació calia per fer-la, l’experiència que tenien… Una característica comuna a tots ells, ben important, és que els agrada la seva feina, no en farien una altra.
De tornada a l’escola, cada equip va explicar als seus companys el que havien après sobre cada ofici.

Un matí molt interessant i profitós!

L’ombra dels Beatles a la meva maleta de cançons

El cantautor terrassenc Litus ens ha proposat un viatge per les diverses etapes creatives dels Beatles i la seva influència en la música pop-rock del segle XXI. Des dels inicis, amb Love me do , fins a Let it be , el concert ens mostra la bellesa d’una música que va canviar el món.

Hem sentit versions dels Beatles intercalades amb composicions pròpies del cantautor que no s’escapen d’aquesta influència musical, tot demostrant l’herència dels quatre músics de Liverpool en la seva maleta de cançons.

Podeu tornar a veure un resum del concert en aquest vídeo.