Aquest conte treballa les parts de la cara i el cos.
http://www.tv3.cat/videos/867489/Els-regals-den-Quimet
Aquest conte treballa les parts de la cara i el cos.
http://www.tv3.cat/videos/867489/Els-regals-den-Quimet
Hem après aquesta cançó que parla de l’hivern. La lletra de la cançó relaciona el fred amb el nostre cos, ens parla de la necessitat d’abrigar-nos i de moure el cos per entrar en calor.
A finals de novembre vam realitzar una excursió a la fageda per viure la tardor amb tots els sentits i amb tot el nostre cos.
Dies després de la sortida, amb tots els nens i nenes, vam “visionar” el recull de fotos del dia. Això va servir perquè recordessin les seves vivències, particulars i també compartides amb els companys i companyes. Van poder expressar records, sentiments, van poder tornar a emocionar-se,… Aquesta sessió ens va servir per avaluar, a través dels seus comentaris, records, expressions, l’activitat viscuda. Us deixo les imatges que vam veure.
De Resultats de cerca |
En Kuais vol ser amic nostre. Viu a les estrelles i cada setmana ens portarà una part del seu cos perquè el puguem conèixer. També ens sorprendrà amb cançons, jocs i activitats relacionades amb aquesta part del cos. Nosaltres li farem un petit regal en forma de dibuix que ell es podrà endur també cada setmana.
Aquí podem escoltar una mostra de la veu d’en Kuais, la seva presentació.
He dut a terme aquesta activitat amb mig grup classe, 11 nens i nenes de P3, i després l’altre mig. Faig fotos dels nens i nenes de la classe de 2 en 2, per davant i per darrera per preparar l’activitat d’endevinar. Primer de tot observem: com és el nostre cos per davant i per darrera. Projectem les fotos que hem fet d’esquenes amb el canó i entre tots hem d’endevinar qui és. Després juguem amb les fotos del davant del nostre cos: com que a cada foto hi surten 2 nens, hem d’endevinar si és en “Pep” o en “Joan” donant “pistes”: té els cabells curts, té els ulls tancats, porta el jersei vermell, … Primer donava les pistes jo, i després cada nen ha pensat una “pista”.
Hem fet un treball d’observació i identificació de característiques físiques del nostre cos i el dels companys. També hem treballat vocabulari i alguns conceptes com obert (la boca!)-tancat (els ulls!), davant-darrera, llartg-curt.
Als nens i nenes els ha agradat molt identificar-se i descobrir que podien saber qui era sense veure la cara. Dir les pistes ja ha costat una mica més, alguns necessitaven ajuda. Però els agradava endevinar-ho. Crec que hi podem tornar a jugar un altre dia i anar reforçant el vocabulari i expressió de les “petites descripcions”.
He utilitzat la càmara digital, el canó, un ordinador i… un llençol blanc per fer de pantalla!
Aquí teniu la presentació que hem fet les companyes del grup al google docs.
El tema és entorn l’àrea de descoberta d’un mateix. Treballem l’esquema corporal, el reconeixement de les pròpies i diferents emocions a través de l’expressió, l’art i algunes endevinalles. I finalment, algunes propostes sobre què podem fer per sentir-nos millor.
Esperem que us agradi!
Autores: Sara Querol, Maria Carmen Blanes, Estela Josende i Maite Castillo
També hem après la cançó de la castanyera. Mireu quin karaoke més divertit!
Hem après aquesta cançó de la tardor.
veimar |
Com cada any des de que va néixer la nova escola de Vall-llobrega, tots els nens i nenes anem a veimar. Aquest curs els alumnes més grans han apadrinat als nens i nenes de P3. Hi hem posat tantes ganes que hem recollit 38 caixes de raïm! Gràcies al celler de Can Sais per convidar-nos a participar d’aquesta activitat tan arrelada al poble i ara també a l’escola!