ACTIVITATS D’INICI
Abans de començar aquerst projecte farem unes activitats introductòries que es duran a terme a l’aula i que ens serviran per enriquir-nos i anar assatjant fins que arribi el gran dia de carnestoltes.
1. EL CONTE: CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA
El nostre projecte sorgeix a partir del conte: carnestoltes i la Vella Quaresma. Fem una activitat conjunta asseguts cadascú al seu lloc per introduir el carnaval als nens/es i amb això les disfresses com a element màgic del carnaval. Utilitzarem la pissarra digital per a veure i escoltar el conte, observar les seves imatges, els seus personatges, treballar el vocabulari nou del conte i la comprensió oral.
En aquesta activitat podem també analitzar les imatges del conte; primer sense so, per a que els nens/es treguin les seves pròpies aportacions; tal vegada sortiran diferents idees i els nens han d’aprendre a respectar i escoltar les opinions dels altres companys, a més d’esperar el seu torn per a parlar.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw[/youtube]
2. LA CANÇÒ: ARA ARRIBA CARNESTOLTES
A l’aula hi posem la cançó i l’escoltem fins que ens l’aprenem per poder cantar-la tots junts al pati de l’escola. Aquesta activitat d’àudio, a més de cantar-la hem de ballar-la i gaudir-la tots plegats per celebrar l’arribada del Rei Carnestoltes.
Després, hi podem anar a l’aula dels ordinadors i amb el programa Paint i podem dibuixar el Rei Carnestoltes. No obstant però, a l’aula amb la pissarra digital ja haurem elaborat entre tots un Rei Carnestoltes ben bonic.
3. EL RACÓ DE LES DISFRESSES: ENS DISFRESSEM A L’AULA
Aquesta activitat consisteix en gaudir a l’hora de disfressar-se. A l’aula tenim el racó de les disfresses, és un bagul ple de retalls de roba, diverses disfresses i complements. A més cadascú ha elaborat una màscara amb unes plantilles de diferents animals que hem buscat per Internet, les hem de pintar, punxar i retallar i les hem posat a dintre d’una capsa per utilitzar-les a l’hora de les disfresses.
Un cop estem tots disfressats fem fotos amb la càmera. Els nens també seran encarregats de fer fotos i així després les posarem a la pissarra digital i entre tots haurem d’escollir les fotos que hagin quedat més bé.
Per un altra banda, també tenim al nostre abast jocs interactius com per exemple aquest enllaç:
http://www.edu365.cat/infantil/jocs/flipbook.swf
És força divertit i a més és bastant interessant, consisteix en trobar les diferents parts de la disfressa del nostre personatge fent clic a les diferents parts del llibre. A partir d’aquí, i un cop hagin trobat cadascuna de les disfresses, hauran de verbalitzar el que veuen (per exemple: de quin disfressa es tracta, quins complements porta, us heu disfressat algun cop d’aquesta manera…).







