El Bloc d'Educació Infantil

La inspiració existeix, però t'ha de trobar treballant. (Pablo Picasso)
  • rss
  • Inici
  • PROJECTE DEL CARNAVAL
    • ACTIVITATS D’INICI
    • ACTIVITATS DURANT
    • ACTIVITATS FINALS

ACTIVITATS D’INICI

Abans de començar aquerst projecte farem unes activitats introductòries que es duran a terme a l’aula i que ens serviran per enriquir-nos i anar assatjant fins que arribi el gran dia de carnestoltes.

1. EL CONTE: CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA

El nostre projecte sorgeix a partir del conte: carnestoltes i la Vella Quaresma. Fem una activitat conjunta asseguts cadascú al seu lloc per introduir el carnaval als nens/es i amb això les disfresses com a element màgic del carnaval. Utilitzarem la pissarra digital per a veure i escoltar el conte, observar les seves imatges, els seus personatges, treballar el vocabulari nou del conte i la comprensió oral.

En aquesta activitat podem també analitzar les imatges del conte; primer sense so, per a que els nens/es treguin les seves pròpies aportacions; tal vegada sortiran diferents idees i els nens han d’aprendre a respectar i escoltar les opinions dels altres companys, a més d’esperar el seu torn per a parlar.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw[/youtube]

 

2. LA CANÇÒ: ARA ARRIBA CARNESTOLTES

A l’aula hi posem la cançó i l’escoltem fins que ens l’aprenem per poder cantar-la tots junts al pati de l’escola. Aquesta activitat d’àudio, a més de cantar-la hem de ballar-la i gaudir-la tots plegats per celebrar l’arribada del Rei Carnestoltes.

CANÇÒ CARNESTOLTES

 

Després, hi podem anar a l’aula dels ordinadors  i amb el programa Paint i podem dibuixar el Rei Carnestoltes. No obstant però, a l’aula amb la pissarra digital ja haurem elaborat entre tots un Rei Carnestoltes ben bonic.

El rei carnestoltes

 

3. EL RACÓ DE LES DISFRESSES: ENS DISFRESSEM A L’AULA

Aquesta activitat consisteix en gaudir a l’hora de disfressar-se. A l’aula tenim el racó de les disfresses, és un bagul ple de retalls de roba, diverses disfresses i complements. A més cadascú ha elaborat una màscara amb unes plantilles de diferents animals que hem buscat per Internet, les hem de pintar, punxar i retallar i les hem posat a dintre d’una capsa per utilitzar-les a l’hora de les disfresses.

Un cop estem tots disfressats fem fotos amb la càmera. Els nens també seran encarregats de fer fotos i així després les posarem a la pissarra digital i entre tots haurem d’escollir les fotos que hagin quedat més bé.

 

Per un altra banda,  també tenim al nostre abast jocs interactius com per exemple aquest enllaç:

http://www.edu365.cat/infantil/jocs/flipbook.swf

És força divertit i a més és bastant interessant, consisteix en trobar les diferents parts de la disfressa del nostre personatge fent clic a les diferents parts del llibre. A partir d’aquí, i un cop hagin trobat cadascuna de les disfresses, hauran de verbalitzar el que veuen (per exemple: de quin disfressa es tracta, quins complements porta, us heu disfressat algun cop d’aquesta manera…).

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Articles recents

  • ELS NENS DE P4 HAN NARRAT UN CONTE
  • DIBUIX DELS PANELLETS
  • EL DIBUIX GUANYADOR DE P5
  • PINTEM AMB ELS COLORS D’EN MIRÓ
  • EL RACÓ D’EN JOAN MIRÓ

Comentaris recents

    Arxius

    • desembre 2013
    • novembre 2013

    Categories

    • General

    Meta

    • Entra
    • RSS dels articles
    • RSS dels comentaris
    • WordPress.org
    rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox