El Bloc d'Educació Infantil

La inspiració existeix, però t'ha de trobar treballant. (Pablo Picasso)
  • rss
  • Inici
  • PROJECTE DEL CARNAVAL
    • ACTIVITATS D’INICI
    • ACTIVITATS DURANT
    • ACTIVITATS FINALS

PROJECTE DEL CARNAVAL

INTRODUCCIÓ:

Les escoles treballen seguint el DECRET 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l’educació infantil. En aquest projecte treballarem de fora global, però és important fer un incís en l’àrea de Descoberta de l’entorn ja que, la interacció amb l’entorn és una condició indispensable per al desenvolupament de l’infant. La família, l’escola i els altres infants formen part d’aquest entorn i hi han de tenir un paper acollidor i estimulador. Per això, és tan important un lligam entre escola i família, per tal que els nens/es tinguin ple suport i un acompanyament coherent i eficaç en el seu desenvolupament personal i social.

Dit açò, és hora d’acomiadar-nos del Nadal per donar pas a Carnestoltes i d’aquesta manera apropem als infants a una part de l’entorn proper a ells i aconseguir que els infants esdevinguin elements actius de les manifestacions de la cultura catalana (les festes tradicionals que celebrem a l’escola: la Festa Major, la Castanyada, el Nadal, el Carnaval i Sant Jordi).

Aquest projecte està inclòs dintre de la programació global com una unitat didàctica que durarà al voltant de tres setmanes. Està plantejat per alumnes de P4 i el que pretenem és incorporar les noves tecnologies de manera lùdica i vivenciada i ajudar a que els nens/es siguin cada vegada més autònoms.

 

OBJECTIUS:

–       Conèixer les costums i tradicions populars de Catalunya: El carnestoltes.

–       Reconèixer diferents disfresses i el nom de cadascuna d’elles.

–       Dissenyar les seves pròpies disfresses i màscares utilitzant les diferents tècniques plàstiques.

–       Treballar el llenguatge oral popular a través de poemes, contes i cançons pròpies del carnestoltes.

–       Mostra interès per compartir amb els companys i els adults sentiments d’alegria davant situacions lúdiques com disfressar-se, maquillar-se,  ballar, etc.

–       Assumir amb aquest joc (disfressar-se) un altre rol que li ajudi a perdre la timidesa i la vergonya i l’ajudi a explorar la seva personalitat.

–       Gaudir amb la família de les situacions que provoca la festa i la seva preparació.

–       Participar en les activitats proposades de manera activa i relacionar-se amb els companys.

–       Utilitzar les TIC com a eina del seu aprenentatge.

–       Introduir-se en el maneig de l’ordinador, la PDI de manera autònoma.

 

CAPACITATS:

– Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència.

– Iniciar-se en la narració de contes relacionats en la festa de carnestoltes.

– Observar i explorar l’entorn més immediat.

– Crear i elaborar diferents disfresses amb els materials que té al seu abast.

– Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

– Participar de manera activa i respectuosa en les activitats grupals proposades.

– Mostrar actitud positiva envers les adversitats que sorgeixen a l’aula.

–  Respectar als altres i participar en activitats socials i culturals.

– Actuar amb seguretat afectiva i emocional.

– Conviure i avançar en la resolució pacífica de conflictes.

 

CONTINGUTS: 

  • Procediments:

–       Sap reconèixer les tradicions i els costums principals de la cultura catalana.

–       Sap identificar les característiques pròpies de la festa de carnestoltes.

–       Manipulació dels recursos TIC.

–       Adquisició del nou vocabulari.

–       Domini de la grafomotricitat.

  • Conceptes:

–       Les tradicions i costums de la cultura catalana.

–       Característiques de la festa del carnestoltes.

  • Actituds:

–       Interès i participació activa.

–       Iniciativa i imaginació en la realització de les diferents activitats.

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Articles recents

  • ELS NENS DE P4 HAN NARRAT UN CONTE
  • DIBUIX DELS PANELLETS
  • EL DIBUIX GUANYADOR DE P5
  • PINTEM AMB ELS COLORS D’EN MIRÓ
  • EL RACÓ D’EN JOAN MIRÓ

Comentaris recents

    Arxius

    • desembre 2013
    • novembre 2013

    Categories

    • General

    Meta

    • Entra
    • RSS dels articles
    • RSS dels comentaris
    • WordPress.org
    rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox