Proposta de treball: Treball col·laboratiu sobre la sordesa a clase.
Una de les activitats proposades per a l’ús de les PDI és un treball col·laboratiu a l’aula de 53r de primària per treballar dins de la unitat Els Sentits el tema de la sordesa que afecta a un dels integrants de la classe.
El treball es centraria en
1r) Conèixer els diferents sentits.
2n) Centrar-nos en el sentit de l’oïda.
3r) Cercar informació per saber què és la sordesa, les implicacions sobre el llenguatge i sobre l’escolaritat i formes d’ajudar al company diagnosticat de sordesa.
4t) Publicar tota la informació i fer partípes als alumnes de la línia paral·lela així com a les línies del mateix cicle que coneixen a l’alumne que té sordesa.
Algunes de les eines que treballaria amb la PDI serien aquests recursos.
Els sentits. Carme Ortega
Projecte Els sentits. Mercè Vilardell
El joc dels sentits. Pep Ferrando i Gonzàlez
Crec que els materials serien força interessants i motivadors per als nens. Sé que aquesta forma de treballar és molt útil ambaquells alumnes que pateixen de qualsevol discapacitat perquè:
– Permet als companys conèixer el dèficit i la discapacitat del seu company.
– L’alumne amb discapacitat és el protagonista de l’activitat i del projecte així que viu el seu dèficit d’una forma positiva i no d’una manera totalment negativa ja que moltes vegades la discapacitat és amagada o rebutjada.
Activitats que haurem de fer servir amb la PDI.
Buscar vídeos sobre els sentits.
Buscar vídeos i textos sobre com funciona l’oïda.
Buscar vídeos i textos sobre les implicacions i les estratègies per millorar la comunicació i el llenguatge amb les persones sordes.
Realitzar un text cooperatiu amb tota la informació que han recopilat.
Cercar un programa per preparar un díptic, tríptic o revista per editar el treball i que els companys d’altres aules puguen ser conscient de les dificultats del seu company així com conèixer estratègies que poden millorar la comunicació amb el seu company.