ANÀLISI DE BLOCS

BLOC 1: Cuarto A: Pizarra    http://cuartoapizarra.blogspot.com/

Aquest bloc ha estat elaborat per els alumnes de 4rt A de l’escola “Alameda” d’Osuna amb l’objectiu d’explicar les experiències que han realitzat amb la pissarra digital. És un bloc individual dels alumnes.En aquest bloc, els propis alumnes poden crear i publicar els seus textos a nivell de grup classe i al mateix temps, des de l’escola o de cada, poden llegir les seves publicacions.En aquest cas, el bloc permet als alumnes, exposar el seu treballs, anècdotes, experiències, opinions… Sembla un diari personal del grup classe. El fet de realitzar els articles conjuntament, això ajuda i potencia el treball col·laboratiu entre els alumnes. Els alumnes, mitjançant els comentaris que poden deixar a cada article, poden reflexionar sobre el que han escrit, treballat, opinat, experimentat… i cadascú, ja  a nivell individual pot realitzar les seves pròpies opinions. Tot i que l’objectiu final d’aquest bloc no és adquirir uns conceptes, els alumnes no poden realitzar una autoavaluació  a nivell de continguts però si cadascú pot avaluar el funcionament del bloc, reflexionar sobre treballs que s’hi exposen… per així, de mica en mica, anar millorant el bloc i millorar el seu aprenentatge integral.En quan a l’estructuració d’idees i continguts, els bloggers posen un títol a cada article referent a la temàtica sobre la que es refereixen. Això és de gran ajut per situar-nos de forma ràpida sobre el que volem visualitzar. Cada títol que s’adjudica a un escrit, es troba també situat a una columna (índex) on directament, només amb un clic, navegues fins l’escrit que t’interessa. Seria com un camí d’accés directe.  D’aquesta manera, és fàcil seleccionar la informació que ens interessa.En aquest bloc també hi podem trobar fotografies dels alumnes. El que aquest bloc no té són enllaços a diverses adreces d’interès i vídeos.

BLOC 2: Galileu    http://bloc.ravalnet.org/bloc/galileu

El bloc anomenat “Galileu” és un bloc col·lectiu d’aula que té una finalitat didàctica. En aquest cas, els alumnes no poden crear els seus textos sinó que han de llegir els textos que publiquen les professores per així poder realitzar una tasca educativa. En aquest cas, es tracta d’un projecte sobre Galileu. Els alumnes, un cop han realitzat la seva feina, la publiquen mitjançant un comentari. Tot i que els alumnes no poden publicar articles, també poden reflexar el que han treballat en els seus comentaris.  Tot i que és un bloc diferent a  l’anterior, també considero que permet el treball col·laboratiu, ja que els alumnes han de realitzar tasques tan a nivell conjunt com individual. El fet de proposar unes tasques als alumnes, obliga a que reflexionin i investiguin sobre diferents punts que se’ls proposa.Degut a que els alumnes han de publicar la seva feina al bloc, poden reflexionar sobre el que han fet i contrarestar-ho amb els seus companys.Aquest bloc també està molt ben estructurat. Facilita la navegació i l’estructuració de continguts. Disposa d’un menú per accedir directament a diferents apartats.En quant a la utilització d’elements multimèdia, el bloc té un apartat dedicat a penjar fotografies relacionades amb la temàtica que es treballa. D’aquesta manera, els alumnes poden utilitzar aquests recursos per als seus treballs.