Diari d’Aprenentatge

He rescatat i tunejat un poc aquest vell bloc que servirà temporalment com a Diari d’Aprenentatge del curs sobre “El present i el futur que ens vindrà (Industria 4.0)”.

Tinc pendent revisar els enllaços laterals perquè alguns ja no deuen existir i altres, malhauradament, ja no estan entre nosaltres.

En acabar el curset, a veure si m’animo a anar-vos penjant cosetes d’actualitat sobre Economia i Administració d’Empreses.

Programació d’activitat amb App Inventor

Us presento la programació d’una activitat d’ensenyament i aprenentatge amb l’App Inventor. Està pensada per a l’alumnat del Cicle formatiu d’Atenció a Persones amb Dependència, un camp professional on també resulta important tenir coneixements sobre les noves tecnologies, d’on poden arribar a sortir moltes innovacions relacionades amb la Indústria 4.0

Anatomia del Blockchain

Aquí un mapa conceptual sobre el blockchain i les criptomonedes elaborat amb el CmapTools:

Impressió 3D del model anterior

Objecte tridimensional realitzat amb Tinkercad, exportat a format STL i importat amb el programa de llescat Slic3R, amb el qual s’ha generat el fitxer amb el Codi G i es pot visualitzar el procés de llescat per a una impressió 3D. El vídeo s’ha realitzat amb Loom.

Jugant amb els models 3D

Un exercici de modelat en 3D realitzat amb TinkerCAD, figura indefinida consistent en posar-li un pal a un objecte indeterminat. L’he exportat en format STL i l’he pujat al visor 3D Viewer Online, i m’ha quedat una cosa així.

Una App per als Weekends

Arriba el cap de setmana i no saps què fer? Tens moltes aficions i no et decideixes per cap? Instal·la’t aquesta App al mòbil i t’ajudarà a escollir aleatòriament una activitat!

Quan prems el botó “Random leisure time”, el programa escull aleatòriament una de les activitats que té entrades prèviament i la mostra en pantalla a través d’una foto i un peu de foto en anglès, tot molt a la Silicon Valley. Abans de prémer el botó, penseu un número de l’1 al 10, llavors premeu el botó aquest nombre de vegades i el que hagi sortit al final és el que heu de fer.

Si us importeu l’arxiu *.aia amb l’App Inventor, podeu canviar les activitats a mostrar, jo ara he posat les meves […] amb alguna de més. L’algoritme no és gaire elegant en programació, la qual cosa us deixa marge per a millorar-lo.

Prova00001.apk

Prova00001.aia

Una xuleta de Machine Learning

Una xuleta estil mapa conceptual feta amb el CmapTools:

Com anem de Big Data?

Accepta el repte i practica aquest Kahoot sobre Big Data!!

Big data

Un projecte de la Internet de les Coses

Aquí tenim una explicació sobre la IoT i presentem un projecte aplicable a una màquina expenedora.

Per camins i lligallos

Ovelletes

A les Terres de l’Ebre, a les muntanyes del Port, quan es passa d’una banda a l’altra de la carena, hi ha un lloc anomenat Lo comptador, perquè allí les ovelles havien de passar d’una en una, i el pastor aprofitava per a comptar-les, a veure si encara anaven totes.

Continua llegint

Publicat dins de Matemàtiques | Deixa un comentari