Un cop vaig haver decidit quin exercici volia fer, em vaig plantejar com es podia portar a terme l’observació amb mitjans TIC i com es podia posar en comú la feina dels diversos grups d’alumnes.
Em va semblar operatiu treballar amb els vídeos de programes de televisió (telenotícies, programes d’entrevistes o d’humor, etc) que es poden trobar a Internet. Algun alumne em va demanar d’examinar la retransmissió d’un partit de futbol i treballar a partir de l’enregistrament. També vaig acceptar aquesta proposta.
L’activitat que proposo consisteix a examinar el model de llengua més o menys estàndard que ens proporciona la televisió. A partir d’aquesta observació es poden assolir els objectius que em proposava en l’article anterior.A més d’aquesta primera tasca d’anàlisi, els diversos grups d’alumnes:
– posaran en comú el resultat de la seva feina a la wiki: llenguacomunicaci.wikispaces.com
– prepararan una exposició oral amb suport power point.
Aquestes dues tasques es poden convertir en una segons com s’hagi confeccionat la conclusió de la feina.