LA CARGOLERA

Durant la primera setmana d’adaptació, els infants de la llar, van descobrir que a les parets del pati hi havia molts cargols. A partir d’aquesta descoberta, els van començar a agafar,  mirar, tocar, ensenyar-los a les educadores i companys/es…

Passada una setmana, aquesta actuació es repetia freqüentment, i es va decidir “estirar el fil” i fer una sortida, amb els infants de llar 2, a la pista del costat, per buscar cargols i aliment per aquests (fulles, flors, herbes…) per tal de crear una cargolera.

Aquesta es va situar a l‘espai d’observació, del menjador, el qual es va modificant, el llarg del curs escolar, segons motivacions i interessos dels infants. El que pretén l’espai és que els infants puguin manipular, alimentar, tocar (amb cura i respecte), cuidar i observar, amb més deteniment i proximitat, diferents elements de la natura, animals, insectes, etc. que els hi cridin l’atenció. Gràcies a la col·laboració de les famílies, hem pogut trobar un espai on poder posar els cargols, i hem ambientat el recipient de tal manera que els cargols estiguin tan còmodes com sigui possible: tenen terra, herbes vàries, pedres, els infants els alimenten amb freqüència, i els hi tirem aigua per refrescar-los!

I ara, què? Doncs és el moment d’observar quin serà el seu cicle vital, com són, quins colors tenen, perquè s’amaguen, i intentar donar resposta a totes aquelles qüestions que sorgeixin dels infants.

Fins quan durarà? La cargolera durarà tant temps com els infants ho demanin i mostrin interès, pot ser un mes, dos mesos, una setmana… i un cop ja no cridi l’atenció es buscarà una nova proposta.

“L’art d’ensenyar, és l’art d’ajudar a descobrir”. Mark Van Doren.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *