Les assemblees

Benvolgudes famílies,

A la llar d’infants, considerem fonamental afavorir el desenvolupament del llenguatge oral des de ben petits. Per aquest motiu, treballem de manera intencionada habilitats com l’escolta activa, la conversa i el respecte pel torn de paraula. Un dels espais clau per fomentar aquestes competències comunicatives són les assemblees.

Les assemblees es duen a terme en format de rotllana, amb l’objectiu que tots els infants es puguin veure entre ells i se sentin part del grup. Aquesta disposició facilita la interacció i promou la participació activa de tots els membres. Es tracta d’un moment de trobada col·lectiva que dona sentit de pertinença i contribueix a la construcció de vincles.

Durant les assemblees, es generen situacions comunicatives reals i significatives: parlem de les activitats que es faran, escoltem les històries que volen compartir els infants, reflexionem plegats sobre experiències viscudes… És, per tant, un espai ric en oportunitats per desenvolupar les habilitats socials i comunicatives, alhora que es dona valor a la veu de cada infant.

Sortides a l’exterior, un espai més de la nostra escola

Benvolgudes famílies,

Des de l’escola bressol, estem convençuts que l’aprenentatge ha de ser actiu, vivencial i estimulant. Per aquest motiu, volem destacar la importància de les sortides a l’exterior, ja que considerem que són un element fonamental de la nostra pedagogia. Així, sempre que és possible, els infants realitzen una sortida setmanal o, almenys, cada quinze dies, a l’entorn proper. Poden visitar espais com el bosc, el camp, la pista de bàsquet, l’espai d’skate o fins i tot el pati del veí, amb les seves gallines.

Aquestes sortides setmanals afavoreixen el desenvolupament de l’autonomia dels infants i els motiven a descobrir noves experiències i entorns. A més, els permeten observar i participar en vivències que els ajuden a assolir aprenentatges significatius.

D’altra banda, aquestes activitats enriquixen el seu desenvolupament personal, oferint un aprenentatge vivencial, on els infants poden tocar, sentir, olorar i viure la natura. La nostra escola té la sort d’estar envoltada de paisatges naturals, la qual cosa facilita que els infants puguin gaudir plenament d’aquestes experiències.

El racó de motricitat fina

Benvolgudes famílies,

Les aules estan dissenyades i organitzades de manera que permetin als infants desenvolupar-se en tots els àmbits. Els espais i materials que hi troben disponibles els permeten aprendre a través dels seus interessos i curiositats.

Un dels espais presents a l’aula d’I2 és el racó de motricitat fina. Aquest espai consta d’una taula i diverses safates, cada una de les quals conté materials dissenyats per treballar específicament la motricitat fina.

Per a qui no estigui familiaritzat amb el terme, la motricitat fina fa referència als moviments més precisos i controlats del cos, com ara enfilar, pinçar, tallar, etc.

A continuació, us presentem alguns exemples de les activitats d’aquestes safates:

  • En primer lloc, tenim la safata de les boles. En aquesta activitat, els infants utilitzen unes pinces per agafar una bola i col·locar-la en un dels forats d’una ouera.
  • Una altra safata consta d’anelles i tubs, amb l’objectiu que els infants siguin capaços d’enfilar les anelles al tub.

A través d’aquestes activitats, els infants van adquirint més habilitat motora, una capacitat fonamental que, a llarg termini, els permetrà realitzar tasques més complexes, com agafar un llapis i escriure amb més precisió.

Pintem amb colors d’hivern

Benvolgudes famílies,

Amb l’arribada de l’hivern a la nostra llar d’infants, hem preparat una sèrie de propostes artístiques per descobrir i explorar aquesta estació de l’any. L’hivern és fred com el gel, i en aquesta ocasió, els nens i nenes han tingut l’oportunitat d’experimentar amb les seves mans, tocant el gel i combinant-lo amb pintura.

A través d’aquesta activitat, han sorgit diverses preguntes que ens han ajudat a aprofundir en el coneixement del fred, les textures i els colors.

– Com és el gel?

  • És fred

-Què li passa al gel?

  • Es fa petit i pinta.

La importància del dibuix

Benvolgudes famílies,

Perquè els infants acabin desenvolupant la capacitat d’escriure amb un llapis, primer de tot han de passar per diferents etapes. A l’escola bressol hi tenen lloc les primeres etapes on els infants treballen el moviment del cos i la motricitat gruixuda per així anar adquirint les diferents habilitats que més endavant els ajudarà a poder agafar un llapis.
Aquestes primeres etapes són vivencials, espontànies, on tenen la necessitat de jugar. Ho fan amb un pal a la sorra, amb el dit en el puré de verdures…
 
La necessitat de traçar, és una necessitat de deixar rastre, transformar l’entorn, experimentar, crear, però no en el sentit artístic de la paraula, sinó pel fet de ser. Coincideix amb l’origen de l’expressió.

La importància del contacte amb el terra

Benvolgudes famílies,

En el seu primer any de vida el nadó passa per diferents moments en l’etapa del joc lliure a terra. Aquests es diferencien pels seus assoliments físics i l’estimulació cognitiva que aquests li ofereixen. És per aquest motiu que des de la llar volem donar importància a aquest contacte per afavorir el desenvolupament de l’infant.

Començar a posar-lo panxa a terra de 3 a 5 vegades uns minuts cada dia. Aporta molts beneficis, és interessant per treballar en la musculatura del coll, esquena, braços, mans i cames, a mesura que l’infant va creixent, cal augmentar aquesta estona al terra.

Alhora, s’ha de tenir en compte quins estímuls posem al seu abast per tal que l’infant a través de la seva curiositat reprodueixi els moviments necessaris per anar tonificant el cos i anar-se desenvolupant a nivell motor. Aquest estímuls per exemple poden ser, les paneres del tresor, les quals són un recipient que conté una diversitat d’objectes de diferents materials, cada material aporta a l’infant un ventall de sensacions i informacions sobre aquests. També podem posar pilotes, aquestes afavoreixen que l’infant es mogui per voler-la agafar, etc.