Com equip docent considerem fonamental la relació amb les famílies per tal d’assolir coherència i eficàcia en tot el procés educatiu.
La relació amb les famílies s’estableix:
- Abans del període de preinscripció amb la realització d’unes jornades de portes obertes per tal que les famílies puguin conèixer les Llars.
- A través de la reunió col·lectiva que es realitza abans de començar el curs per totes les famílies nouvingudes a la llar.
- Abans del començament de curs amb la realització d’entrevistes individuals, a l’objectiu d’obtenir dades importants sobre aspectes de la vida i evolució del nen/a (salut, hàbits, alimentació, etc). Assisteixen els pares o tutors i el nen/a. Aquestes entrevistes són realitzades per l’educadora de la classe.
- Diàriament en el moment de portar i recollir el nen/a. Aquesta comunicació informal permet comentar les incidències de casa o de l’escola més immediates, l’ús de l’agenda es també important.
- Una reunió col·lectiva que es realitza durant el primer trimestre per grups- classes.
- A traves de les reunions individuals pares – educadora
- Mitjançant els dos informes escrits del curs: el primer es dona abans de Nadal (informe d’adaptació) i el segon al mes de juny.
- Amb la realització d’activitats específiques per les famílies i que es recullen a la Programacio Anual: Tallers, xerrades de diversos especialistes i sobre temes relacionats amb l’educació, la salut, la criança dels fills/es..
- La participació col·lectiva i voluntària de les famílies en les festes realitzades a la Llar (Castanyada, Carnestoltes, Sant Jordi , Festa de fi de curs…).
- La col·laboració de les famílies per aportar diversos materials per a les activitats: Panera dels Tresors, Joc Heurístic, segons les unitats temàtiques que es treballen.
Els canals de comunicació dels que disposa el centre per afavorir aquest vincle entre les famílies i l’escola :
· Comunicació diària a les entrades i les sortides.
· Agenda escolar.
· Articles educatius amb temes d’interès per a les famílies.
· Circulars informatives
· Cartelleres.
· Informes escrits.
. Bloc.
· Etc.
