Proposta didàctica per treballar a l’aa amb alumnat xinès
Aquí teniu les propostes didàctiques que es van elaborar, de forma col·laborativa, en la 2a sessió d’intercanvi d’experiències per a tutors/es d’aula d’acollida:
- Proposta per a Primària :
- Proposta per a Secundària :
Sessió de treball i d’intercanvi de Coordinadors/es LIC
Tal com estava previst en el calendari de formació per aquest curs, el proper dimecres 12 de maig de les 12 a les 14 h. a la sala de formació del CRP, tindrem la segona sessió de treball i d’intercanvi d’experiències de Coordinadors/es LIC.
Tema de la sessió: L’alumnat nouvingut a l’aula ordinària. Materials adaptats de ciències.
Guió de la sessió:
- Presentació de les propostes didàctiques del “Museu d’Història de la Immigració de Catalunya“, de Sant Adrià del Besós, a càrrec d’Imma Boj.
- Presentació de la llicència d’estudis “El professorat de secundària de ciències davant la incorporació de l’alumnat immigrant a l’aula ordinària: idees, pràctiques i noves propostes“, a càrrec de Montserrat Torramilans
2ª Sessió d’intercanvi de tutors/es d’aula d’acollida
Tal com estava previst en el calendari de formació per aquest curs, el proper dimecres 10 de març de les 12 a les 14 h. a la sala de formació del CRP, tindrem la segona sessió de treball i d’intercanvi d’experiències de Tutors/es d’aula d’Acollida.
Tema de la sessió: L’alumnat xinès i l’aprenentatge del català.
Guió de la sessió:
- Pràctica guiada: Elaboració col·lectiva d’una proposta de treball per a Primària i Secundària.
- “Alumnes, famílies i escola: una mirada compartida” amb la participació de Ye Xiang, Begoña Ruíz de Infante i Paqui Torres.
Materials adaptats de socials i naturals
1a sessió d’intercanvi de coordinadors/es LIC
El proper dimecres, 20 de gener a les 12h, farem la primera de les dues sessions d’intercanvi previstes per aquest curs. El tema serà: l’alumnat nouvingut a l’aula ordinària. Materials adaptats de socials i naturals.
Guió de la sessió:
- Presentació de la llicència d’estudis “Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural (3r i 4rt d’educació Primària). Temes adaptats per a l’alumnat nouvingut”, a càrrec de Núria Mingueza i M. Nieves Gómez, de l’escola Itaca.
- Presentació de la llicència d’estudis “Aprenem Ciències Socials (1r ESO). Elaboració de 29 unitats didàctiques i de material interactiu per a l’alumnat de llengua no romànica”, a càrrec de Maria Jesus Monter Domec, de l’institut Pau Casals.
En record de Marísun Fuertes…
La Marísun, tutora d’aula d’acollida i coordinadora LIC de l’escola Joan Llongueras, va morir el passat dia 11 de novembre.

Digueu-me quin prodigi
fa la tarda tan dolça
i tan intensa alhora,
i a quin prat o quin núvol
he d’adscriure el meu goig,
perquè em sé perdurable
en les coses que em volten,
i sé que algú, en el temps,
conservarà el meu record.
Miquel Martí i Pol
L’alumnat xinès i l’aprenentatge del català
Dimecres, 11 de novembre de 2009
Aquí teniu la presentació que va fer la Begoña Ruiz Infante per acompanyar la seva xerrada “Kit per apropar-nos a l’univers de l’alumnat xinès”
[slideshare id=2484689&doc=2009-llenguaxinesa-catal-091112102039-phpapp02]
Una mà de contes : Proposta didàctica
El grup de treball de tutors/es d’aula d’acollida del curs 08-09 ha elaborat una proposta d’activitats per treballar, a les aules d’acollida de primària, tres contes de la web Una mà de contes:
- El banquet imaginari
- El jaguar desagraït
- Rinxols d’or
Podeu accedir al material des de la web del CRP de Badalona:
http://www.xtec.es/serveis/crp/a8930002/recursos/liccontes/index.htm
1a sessió d’intercanvi de tutors/es d’aula d’acollida
El proper dimecres, 11 de novembre a les 12h, farem la primera de les dues sessions d’intercanvi previstes per aquest curs. El tema d’enguany serà l’aprenentatge del català i l’alumnat xinès.
Guió de la sessió:
- Presentaciò del material elaborat pel grup de tutors/es d’aula d’acollida durant el curs 08-09:
“Proposta didàctica per treballar alguns contes de Una mà de contes”
- Xerrada a càrrec de Begoña Ruiz Infante:
“Kit per apropar-nos a l’univers lingüístic de l’alumnat de llengua xinesa”



