El projecte final que he elaborat tracta sobre el cos, que és un tema bàsic el qual es treballa durant tota l’educació infantil.
Es pretén treballar el cos d’una manera àmplia, tractant molts aspectes relacionats directament amb ell. No només pretenc treballar les parts del cos, sinó també aprofundir en l’alimentació, la cura i la higiene del cos i les emocions i sentiments que sentim al llarg de la nostra vida.
Les activitats que he elaborat estan destinades a complementar el treball que es faci normalment a les aules quan es treballi el tema del cos. Aquestes estan pensades per als i les alumnes de P5.
L’àrea que es treballa amb major importància en aquestes activitats és l’àrea 1: Descoberta d’un mateix i dels altres.
L’objectiu principal d’aquest paquet d’activitats és: identificar-se com a persona tot sentint seguretat i benestar emocional, coneixent el propi cos, les seves necessitats i possibilitats, els hàbits d’higiene i de salut, i guanyar confiança en la regulació d’un mateix.
Els recursos TIC que hi són presents al llarg de les activitats són:
– Google Docs.
– Microsoft Power Point.
– Audacity.
– Llibre de la Prestatgeria de la Xtec.
– JClic.
– Glogster.
Peculiaritats que aporta el projecte: Penso que la utilització a diari dels BITS és un recurs que no s’acostuma a utilitzar, o almenys, a les escoles no es disposa de material suficient per fer-ho en totes les UD. Durant el paquet d’activitats s’han utilitzat diferents recursos TIC, els quals motivaran l’alumnat a l’hora de fer la feina, ja que no estan acostumats a treballar utilitzant tant directament les Noves Tecnologies i els recursos que aquestes ens proporciona.
Avaluació: S’avaluarà mitjançant l’observació directa, contínua i sistemàtica del treball de l’alumnat. Es tindrà molt en compte la seva actitud i que tinguin una participació activa en la realització de les diferents tasques. Amb la formulació de preguntes directes als alumnes podrem comprovar els aprenentatges del cos assolits al llarg de les activitats i de la unitat didàctica ordinària.
Per últim, he de comentar que el fet de no tenir un canó a la classe pot provocar dificultats, ja que cada vegada s’ha d’anar a la sala d’audiovisual. Aquest fet fa que es perdi temps de la sessió i, a més, s’ha de tenir en compte que l’aula estigui lliure quan nosaltres necessitem anar-hi.