PROCESSOS DE L’ART CONTEMPORANI

Treballar processos d’art contemporani amb alumnes de la USEE. Propostes de treball.

Un dels objectius principals de cada àrea del currículum és que aquests alumnes se sentin integrats amb la resta de companys. A vegades hi ha activitats que per la seva complexitat aquests no poden fer i d’altres se’ls hi adapta. A l’àrea d’Ed. Visual moltes activitats són adaptades i d’altres treballades des de projectes interdisciplinaris (tal com he anat explicant en els diferents mòduls).

En aquest mòdul l’activitat és molt semblant a la resta de l’aula ordinària.

Aquesta activitat per als alumnes de la USEE, ha estat l’oportunitat de relacionar-se amb altres companys i integrar-se de forma participativa en activitats de grup com actituds solidàries i tolerants lliures d’inhibicions i prejudicis i adquirir i desenvolupar hàbits de respecte i disciplina com a condició necessària per a una relació eficaç de les tasques educatives.

Proposta: Es demana als alumnes que aportin amb fotografies o muntatges, el que per ells han estat aquests 4 anys de convivència . Com que la majoria dels alumnes de la USEE no han fet fotografies, en demanen dels seus companys en dels companys de classe o dels professors de la USEE.

És una activitat basada en el document Performance. En Joan Pau en la seva intervenció en el fòrum, adjunta adreça electrònica on es poden treure moltes idees.

Com en un viatge Fi de Curs no tot ha de ser diversió i oci, de les diferents àrees es proposen diferent activitats. De l’àrea de visual s’ha proposat (mateixa activitat per als alumnes de la USEE i de l’aula ordinària:

· una visita al museu Guggenheim de Bilbao: Obligatòria pel seu exterior, voluntària el seu interior.

· Art-Acció: 4 anys de convivència i…ara?

Per tal de desenvolupar l’acció s’han realitat una sessió teòrica fent una petita introducció històrica explicant en que consisteix l’ART-ACCIÓ.

Una segona sessió es va dedicar a motivar els alumnes a la seva participació, superant vergonyes i fent entendre la necessitat de la participació de tots.

Tornant del viatge s’ha dedicat una sessió a fer modificacions de la fotografia amb els coneixements de GIMP adquirits a informàtica. (Aquesta activitat amb els alumnes de la USEE han tingut el suport dels professionals de la USEE).

Una última sessió per exposar a la resta de la classe el seu treball

La 2a activitat per als alumnes de la USEE seria una reflexió teòrica i pràctica sobre la reutilització de la brossa.

Basant-nos una mica en la línia de la possibilitat de realitzar tallers, projectes a partir de la brossa (mirar www.basurama.org) se’ns acudeix aprofitar material de rebuig per als nostres projectes.

Des de l’aprofitament d’una garrafa d’aigua de 8l. a la seva transformació com a palangana per manipular l’escaiola o l’aprofitament d’ampolles de 2 l. transformades en pots on posar-hi aigua i/o pintura…

Tanmateix els materials de rebuig l’utilitzaríem per a la realització d’un espantaocells per al nostre hort. El cap, una pilota de futbol per llançar, els braços (unes fustes forrades amb ampolles d’aigua tallades en forma de cilindre, tanmateix la fusta protegida amb càmeres velles de bicicleta…  Roba vella per fer volums i vestir-lo…

pict00111

El nostre espantaocells és fruit de material reciclat que els alumnes han portat.

pessebr

En el pessebre i per fer volums:  capses de cartró, pòrex…

No ens fixaríem en concret en cap artista , però si que explicaríem una mica la gran quantitat d’artistes que basen la seva obra en els materials de rebuig.

És un dels objectius que tenim amb aquests alumnes. Com generar el mínim possible de brossa i com reutilitzar-la. A l’hort enguany hem comprat una compostadora per reutilitzar les males herbes i generar matèria orgànica…

La reutilització és un eix transversal que amb aquests alumnes ens interessa treballar molt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *