LES TAC A L’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA A SECUNDÀRIA
Mòdul 2. Proposta de treball a l’aula amb la fotografia
TÍTOL DE L’ACTIVITAT
|
Fotografiem la nostra maqueta |
AUTOR/ O AUTORS/ES DE L’ACTIVITAT
|
Nom i cognoms |
Joan Mola i Gibert |
|
Centre i localitat |
Salesians Badalona |
GRUP ON S’APLICA L’ACTIVITAT
|
Curs i característiques del grup |
4t d’ESO Alumnes USEE (unitat de suport d’educació especial). Grup de 7 alumnes que dins del grup/classe reben el suport d’un pedagog (Joan Mola) i fan activitats adaptades a les seves possibilitats. |
QUÈ ES PRETÉN TREBALLAR SOBRE LA FOTOGRAFIA
|
Explica breument la seva ubicació dins la programació |
Bàsicament és un activitat de llenguatge de la fotografia (ens informa de com poden ser els elements de la maqueta ) i també ens pot descriure el procés d’elaboració de la maqueta. |
COM S’INSEREIX DINS LA PROGRAMACIÓ D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
|
Explica breument la seva ubicació dins la programació |
La programació de visual de 4t d’ESO la tenim dividida en tres blocs: · Llenguatge Visual · Formes tridimensionals
La nostra activitat serà interdisciplinària, doncs a part de treballar el llenguatge de la fotografia, realitzarem un treball en tres dimensions documentats amb les fotografies analitzades prèviament. En aquest treball tridimensional utilitzarem eines i materials que formen part de l’àrea tecnologia. També hauran d’escriure el procés d’elaboració del projecte mitjançant un text instructiu (àrea de llengua). |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
VALORACIÓ COMPETENCIAL
|
Quins coneixements adquirits aplica? – En aquesta activitat es treballa la qualitat de les imatges (resolució en Megapixels), formats (jpg, bmp, gif). |
|
Quins nous coneixements fomenta? – Tots els relacionats amb la teoria del Pla. |
|
Té connexions amb alguna altra àrea? Quina? – – Informàtica: o Amb el GIMP realitzem modificacions i retoc d’imatges. o Qualitat, mides i formats de les fotografies
– Tecnologia: o Tota la maqueta ha estat realitzada gràcies a les fotografies que hem anat recollin. La pintura les proporcions… Hem utilitzat eines i materials que formen part del currículum d’aquesta àrea.
– Català, Castellà: El text instructiu i la descripció. Hem utilitzat l’activitat de la maqueta i d’algunes fotografies per treballar les llengües. |
COMPETÈNCIES BÀSIQUES QUE S’HI TREBALLEN
|
Detallar quins aspectes competèncial s’hi posen en joc (no cal de totes les competències si no es treballen):
– Competència social i ciutadana o Expressar les pròpies idees i escoltar les alienes – Competència d’autonomia i iniciativa personal – Competència d’aprendre a aprendre – Competència en el coneixement i interacció amb el món físic – Competència matemàtica – Competència en el tractament de la informació i competència digital o Comunicar la informació amb organització i claredat o Utilitzar les TIC com a vehicle d’expressió artística. – Competència lingüística i audiovisual. o Identificar els llenguatges visuals i entendre els seus missatges. o Expressar idees de forma creativa i trencat estereotips o Apreciar les qualitats estètiques dels missatges en els mitjans de comunicació.
|
BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS D’INTERÈS
|
– Educació Visual i plàstica 4t ESO – http://www.fotoprix.com/revelado_fotos_digital/FTPX050030 Quadre amb les diferents resolucions de les fotografies i les seves aplicacions. – http://bancoimagenes.isftic.mepsyd.es/ Recursos audiovisuals del “Instituto de Tecnologias Educaticas” Hi ha una col·lecció de fotografies, i altres recursos per l’elaboració de videos |
DATA
|
15 de març de 2010 |










