Exercici 1: Anàlisi d’un vídeoclip
Els alumnes han de triar una cançó que els agradi i a partir del seu vídeoclip hauran de fer un anàlisi del seu llenguatge cinematogràfic.
Per tal de poder realitzar-lo partirem de l’anàlisi del videoclip 1234 de Feist dirigit per Patrick Daughters
http://www.youtube.com/watch#!v=ABYnqp-bxvg&a=gwV6OcSl4No&playnext_from=ML
Aquest vídeoclip, està filmat com si es tractés d’un pla-seqüència, però en realitat no ho és, està ple de trucs. Ens servirà per parlar del llenguatge cinematogràfic (pla, seqüència, angulació, moviments de càmera…).
En el següent enllaç s’intercalen imatges del videoclip (en color) amb imatges del making of (en blanc i negre).
Feist “1234” Remix by The Audience: http://www.youtube.com/watch?v=ZtG9n0p1paw&feature=fvw
En aquest altre enllaç podem veure el making of http://www.youtube.com/watch?v=7Hfn7EPM9CE&feature=player_embedded#at=22
Aquesta activitat es realizarà a 4t d’ESO, en l’optativa d’Educació Visual i Plàstica. Es farà individualment..
Les activitats que farem seran les següents:
- Visionat del videoclip 1234 de Feist (a partir d’ell estudiarem el llenguatge cinematogràfic)
- Visionat de vídeos fets per alumnes, per exemple els que ens ofereix http://mediateca.educa.madrid.org/Videos escolares, (d’aquí he triat amores clandestinos http://mediateca.educa.madrid.org/reproducir.php?id_video=44alez48lydvq3q4). Per què els alumnes vegin produccions fetes al seu nivell.
- Realització d’un guió tècnic (Storyboard) sobre un vídeoclip triat.
- Anàlisi d’aspectes formals (color, composició…) i significatius (què ens vol transmetre l’anunci, a quin públic va dirigit, quins recursos expressius fan servir per fer-nos arribar el missatge…)
L’avaluació es basarà en l’storyboard i en l’anàlisi del vídeoclip.
Exercici 2: Creació d’un conte audiovisual.
Els alumnes hauran de triar un conte popular (que no sigui massa llarg) i crear una animació audiovisual. Aquesta activitat la realitzaran els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de ViP. Es realitzarà en grups de 5.
Les activitats que realitzarem seran:
-
Estudiarem algunes creacions d’animació, com per exemple les de Ladat
http://www.ladat.es/galeria.php?m=37&p=1
Màster europeu d’animació i síntesi d’imatges MA ISCA de la Universitat de les illes balears
- També analitzarem algunes animacions del concurs de Fundació per la Pau
http://www.fundacioperlapau.org/concurs/
Jostuna (el sastre)
http://www.youtube.com/watch?v=LMjigQtet5c&feature=related
D’Aitor Oñederra Agirre, guanyador de la categoria Curtmetratge del 1r Concurs d’Animacions per la Pau organitzat per la Fundació per la Pau
Without arms, a safer world
http://www.youtube.com/watch?v=S1RN2C46JOk&feature=channel
D’Alice Brooke-Smith (Anglaterra), Jimmy McGilChrist (Austràlia) i Martin Kaumanns (Alemanya). Animació guanyadora en la categoria Spot Sènior en el 2n Concurs d’Animacions per la Pau organitzat per la Fundació per la Pau.www.fundacioperlapau.org/concurs
-
Realització de l’Storyboard del conte triat.
-
Filmació i muntatge del conte. Poden fer servir actors o animacions senzilles com dibuixos, ninots…S’entén que amb les activitats del’exercici anterior ja s’han introduït en el llenguatge cinematogràfic.
El muntatge es pot fer amb el programa Studio de Pinnacle, o amb el Premiere d’Adove, i en el seu defecte amb el movie maker.
L’avaluació es basarà en les activitats: l’storyboard del conte i la seva filmació i muntatge.