Ja som escola verda !!!

El dia 10 de Novembre vam anar a recollir el distintiu d’escoles verdes.

5265497159_797ee77825_z

Imatge cedida pel Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.
 
 

5266105032_a4092d8cfe_z

Imatge cedida pel Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.
 

El Programa Escoles Verdes, una iniciativa conjunta dels departaments d’Educació i de Medi Ambient i Habitatge, té com a objectiu ajudar els centres a ambientalitzar-se, promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn i afavorir l’intercanvi entre els centres que hi participen.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tercer: Els embolcalls dels esmorzars

Els alumnes de tercer vam decidir que durant aquest curs estudiariem les deixalles que generen els embolcalls dels esmorzars . Després vam fer una nota que deia:
“Estem estudiant els embolcalls, si us plau fiqueu els vostres embolcalls a les caixes .
GRÀCIES”
Ho vam comunicar a totes les classes de primària.
Les caixes eran de:
Plàstic, paper, envasos, alumini i ” tetra-briks”
I la bossa de:
matèria orgànica.
Recollida
Quan ho recolliem ho classificàvem , ho pesàvem i ho apuntàvem en un registre.
A continuació vam fer la mitjana aritmètica d’un dia i d’un curs escolar.
I a l’aula d’informàtica vam fer les gràfiques.
Mentre anàvem fent aquest treball vam veure videos i powers points sobre l’origen d’ aquests materials i de tot això hem tret conclusions:
L’ alumini, els briks i el plàstic tarden més de 500 anys en descomposar-se, i a més a més el procés de reciclar-los és molt car. Per tant el més important és reduir-los:
– Portant fruita en lloc de sucs.
– Portant l´entrepà amb bossa de tela, carmanyola o Boc´n roll.
Si ens ho proposem, entre tots reduirem les deixalles i així tindrem cura del nostre planeta.
Pesant

Publicat dins de Cicle Mitjà | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Primera assemblea curs 2009-2010

MILLORANT EL NOSTRE PATI
EL PLA D’ACCIÓ ES POSA EN MARXA
ASSEMBLEA DE NENS I NENES 2 D’OCTUBRE DE 2009
Reunits els nous delegats de cada classe es presenten i entre tots recorden la tasca realitzada fins ara. S’acorda la proposta que fan les mestres de que cada cicle continuï amb algun dels temes que van investigar el curs passat:

Educació Infantil: Les joguines del pati.
Les plantes del pati de pàrvuls
Cicle Inicial: Els jocs al pati
Les plantes del porxo
Cicle Mitjà: Els conflictes a l’hora del pati
Els esmorzars
Cicle superior: El manteniment del pati
La cura del pati

El Pla d’Acció està penjat al punt verd i baixen a repassar la llista de les accions que es vam comprometre a fer. Assenyalen amb un marcador les que l’ajuntament ja ha fet aquest estiu.
Després visiten les millores que s’han fet.
Ja tenim fonts noves, però les aixetes per obrir-les estan molt velles i a vegades surt l’aigua amb massa pressió i ens esquitxem.
Encara falta canviar la font del porxo.
Ja tenim sorra nova al sorral. S’hi juga molt bé però a vegades els nens i nenes tiren sorra a la pista de baix.
Els nens i nenes de parvulari han tornat a posar el cartell per recordar que no llencin joguines a les plantes, però algú hi ha llençat galledes i pales.
Encara hi ha gats als jardinets. Una gata ha tingut dos gatets aquest estiu i els dóna de mamar tranquil·lament entre l’heura.
Han pintat les línies dels camps d’esport de la pista. Les línies grogues són del futbol, les blanques del bàsquet per grans i les blaves pel mini bàsquet.
Estan instal·lant dues cistelles noves de mini bàsquet i també pintaran un altre camp amb línies blaves. Es podran fer dos partits alhora.
Veuen però, papers i restes de menjar per terra dels patis.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hem explicat la nostra experiència a altres escoles

flor_-mans 

 Hem presentat el projecte a la XIII Trobada Pedagògica i d’Intercanvi d’Experiències que organitza el Centre de recursos pedagògics de Santa Coloma de Gramenet.

[kml_rm movie="http://video.xtec.net:8080/ramgen/a8027870/pojecte_pati.rm" width="322" height="288"/]

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Acords de la 3a Assamblea

 3a

3ª ASSEMBLEA

DE NENS I NENES

PLA D’ACCIÓ

QUÈ FAREM EL PROPER

CURS PER MILLORAR EL

PATI ?

Reunits els representants al menjador petit posen en comú les actuacions que
cal fer d’ara en endavant per resoldre els problemes del pati.

LLISTA D’ACCIONS

Qui ho ha de fer ?

Com ho ha de fer ?

Què es necessita?

Quan ?

Recollir les joguines, no llençar-les a les plantes ni als bassals. Tots els nens i nenes. Quan acaben de jugar han de guardar les joguines al seu lloc. El senyal que hem fet per recordar-ho. Sempre. Penjar el cartell al setembre.
Tenir cura de les plantes: podar-les, plantar-ne de noves, regar-les… Tots els nens i nenes de l’escola, els mestres, els pares, els avis , els cangurs…L’Ajuntament i l’escola de jardineria ens poden ajudar i assessorar. Demanar a l’Ajuntament la col·laboració de l’escola de jardinera.Observant el jardí i cuidant-lo.  Eines de jardineria. Sempre, segons el que necessitin les plantes cada època de l’any.
Tallar el pollancre. Uns jardiners.Potser han de ser els que poden els arbres de l’Ajuntament. Amb les eines especials, Les eines de jardineria. Abans de la primavera que és quan fa tant borrissol.
Posar cartells amb els noms de les plantes. Els nens i nenes i tots els que coneguin el seu nom, poden ajudar, pares i mares, avis, cangurs… Posant els noms de les plantes en cartolines plastificades. Cartolines, bolígrafs, plàstics, retoladors, tisores, fils, pals… Quan estigui arreglat el jardí amb les plantes noves.
Aprofitar els jardinets per observar les plantes i aprendre.  Tots els nens i nens de l’escola. Observant les plantes i buscant informació. Llapis, gomes, llibres, llibretetes, fulls, lupes, llibres de consulta… 1 cop al mes.
Fer servir les papereres i els contenidors. Tota la comunitat Posant cada residu al seu lloc.Agafant l’hàbit d’utilitzar-los sempre. Conèixer on va cada residu i voler fer-ho bé. Cada dia.
Posar sorra nova al sorral. L’Ajuntament.Els nens i nenes de pàrvuls l’han de cuidar i no llençar-la fora. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Sorra nova  
Mantenir net el sorral. L’Ajuntament pot posar una coberta perquè es mantingui net. Demanar a l’Ajuntament que posin una tapa i que el netegin de tant en tant. Una tapa pel sorral. A principi de curs posar la tapa i cada trimestre fer neteja del sorral.
Aconseguir que no s’inundi quan plou. L’Ajuntament ha de fer obres perquè no s’inundi. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. A l’estiu.
Aconseguir que els gats no es facin caca al sorral o sota les casetes. Tancar bé tots els forats per on entren els gats.Tapar el sorral. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. Sempre.
No deixar restes de menjar perquè no vinguin animals com gats, coloms, gavines… Els nens i les nenes, els i les mestres, pares i mares, germans i monitors… Procurar que no caigui res a terra i recollir les restes de menjar que hi hagi i llençar-les a les papereres i als contenidors. Papereres noves i contenidors. Sempre.
Usar les papereres i els contenidors. Els nens i les nenes, els i les mestres, pares i mares, germans i monitors… Llençar les deixalles al contenidor que correspongui. Papereres.Contenidors per plàstic, paper i matèria orgànica. Sempre.
Canviar les papereres per unes més noves i adequades. L’Ajuntament. Comprar papereres noves i col·locar-les. La directora ha de trucar a l’Ajuntament perquè ho facin. El curs vinent o durant les vacances d’estiu.
Posar contenidors per envasos, paper i orgànic als patis. L’Ajuntament Comprar contenidors. L’Ajuntament ha de posar diners per això. A l’estiu.
Explicar millor a tothom què és la deixalla orgànica. La comunitat Amb publicitat Imaginació i sentit comú. Sempre
Organitzar el buidatge d’aquests contenidors. Encarregats de classes. Tenir ganes de fer-ho i conèixer bé els torns. Una bona organització per torns. Setmanalment o segons quin contenidor quan estigui ple.
Recollir el paper d’alumini. Individual i alguns encarregats. Posant un contenidor especial per a l’alumini. Un contenidor. Cada dia.
Reduir el paper d’alumini, portant carmanyoles o altres embolcalls reciclables. Individual, amb col·laboració de les famílies. No utilitzar alumini i fer servir altres embolcalls. Comprar o fer altres tipus d’embolcalls. Durant el proper curs.
Informar les famílies que cal que els nens i nenes portin esmorzars adients i amb el compromís de menjar-se’l i no llençar-lo. Les famílies i els professors.Els nens i nenes han d’informar als seus pares. Parlant amb les famílies i els alumnes.Han d’explicar i dir als pares i mares allò que els agrada o demanar que l’esmorzar sigui més petit. És necessari el diàleg amb els pares, que ens escoltin i entenguin. De tant en tant, si és necessari, recordar com volem l’esmorzar.
Millorar les tanques i reixes perquè no s’escapin les pilotes. L’Ajuntament. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. A l’estiu
Distribuir l’espai del joc perquè el futbol i el bàsquet no ho ocupin tot. La directora i els professors parlant amb els nens i nenes. Fent línies senyalitzadores. Pintura i un aparell perquè surtin rectes. Durant l’estiu.
Anar més en compte quan juguem per no fer-nos mal i no fer trampes. Els nens i les nenes. Vigilar i pensar abans de fer les coses.No jugar a coses violentes. Paciència i ganes de fer-ho bé. Sempre.
Arreglar  i pintar les grades i les parets del pati. gran. L’Ajuntament amb els dibuixos dels nens i nenes. Organitzar les propostes Diners per la pintura o altres materials. A decidir.
Pintar les línies del bàsquet i del futbol sala. L’administració. Demanar que les pintin. Diners per pintura. A l’estiu.
Posar més cistelles de mini bàsquet. L’Ajuntament Comprar-les i col·locar-les. Diners A l’estiu
Tenir cura de les cistelles i les porteries. L’Ajuntament i tots les hem de cuidar. Fent manteniment.No fer-les mal bé. Diners.Ganes de fer-ho bé. Vacances
Posar xarxes a les porteries L’Ajuntament i tots les hem de cuidar. Comprar-les i col·locar-les.No fer-les mal bé. Diners A l’estiu
Disminuir les baralles i els insults a l’hora del pati. És una tasca individual, també intervenen els companys i necessitem ajuda dels mestres i tota la gent de l’escola. Evitar les baralles, coneixent als companys, sabent quines són les seves “manies” i anant en compte.Fer una llista dels passos a seguir quan estem ficats en una baralla. Ho explicarem a les classe.Fer una llista de normes de joc, les donarem a conèixer, les penjarem i les recordarem de tant en tant. Un treball de coneixença dels companys amb qui jugo. Analitzar com sóc u què em molesta per explicar-ho als altres i que em respectin. Analitzar quines coses podem fer quan estem en un conflicte. Saber a què es juga al pati per poder fer les normes. El curs vinent.Una bona part a les hores del pati, repartint-nos les feines. A la classe farem un treball de conèixer la nostra personalitat.
Acordar les normes dels jocs. Els nens i nenes. Passar per les classes i explicar els acords que hem elaborat sobre com evitar les baralles al pati. Còpies dels cartells que hem elaborat per penjar-los. Cada classe a les hores de tutoria.
Disminuir el soroll que fem al pati. Classe de 4t B Imprimir còpies dels cartells dissenyats, plastificar-los i penjar-los en llocs visibles, Impressora, ordinador, paper i plastificadora. Fer-los abans d’acabar el curs perquè estiguin preparats pel curs vinent.
Explicar què ens pot passar si no tenim un bon comportament al pati. L’equip directiu i els professors. Explicant les normes de comportament a l’hora del pati. Les normes parlades amb els alumnes. El curs vinent.
Posar les proteccions adequades perquè no ens fem mal. L’Ajuntament. Comprant i instal·lant les proteccions que calguin. Diners. A l’estiu.
Col·locar fonts noves més adequades. L’Ajuntament Comprant fonts adequades i instal·lar-les bé. Diners A l’estiu
Publicat dins de General | Deixa un comentari

P-4: Les plantes del Jardí

P-4 from Núria
Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Tercer: Les Baralles

Publicat dins de Cicle Mitjà | Deixa un comentari

P5 Gats i jocs

Publicat dins de Educació Infantil | 3 comentaris

1rB Coloms al pati

Publicat dins de Cicle Inicial | 4 comentaris

1rA Jocs al pati

Publicat dins de Cicle Inicial | 1 comentari