UN BLOC NOU

Destacades

He editat aquest bloc per tal de poder fer les activitats del mòdul 3. En el bloc que havia començat no he pogut fer menús desplegables, em donava l’error següent:

“El tema no suporta de forma nativa els menús, però podeu utilitzar-los a  les barres laterals en afegir un giny “Menú personalitzat” a la pantalla dels Widgets”

Vaig consultar si podia començar un altre bloc, amb el mateix títol i la mateixa temàtica. Se’m va respondre que no hi havia problemes.

CULTIVEM LA VISTA MATEMÀTICA

És l’hora d’utilitzar la vista per captar la matemàtica que ens envolta. I per poder immortalitzar i compartir les troballes efectuades participar en el

              PRIMER CONCURS INSTITUT: “FOTOGRAFIEM LA MATEMÀTICA” 

QUÈ ÉS UNA FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

És difícil definir la fotografia matemàtica.

Si es pensa que en el món tot és nombre, qualsevol fotografia és matemàtica perquè podem comptar nombres d’objectes o persones que hi apareixen.

Si es pensa que les matemàtiques pertanyen al món de les idees, no es pot tenir una representació perfecta dels seus conceptes (punt, recta,  circumferència…). En aquest cas no existeix la fotografia matemàtica.

Entre aquestes dues definicions extremes (no existeix la fotografia matemàtica i totes les fotografies són matemàtiques) es poden establir definicions intermèdies vàlides, respectables i coherents.

En aquest concurs s’entén la fotografia com una eina didàctica que facilita un aprenentatge sistèmic de les matemàtiques, unes matemàtiques integrades en el nostre entorn, properes a les persones, generadores de bellesa i font de creativitat.

A l’hora de fer la fotografia hi ha d’haver una intencionalitat que ha de quedar reflectida en el títol que determina quin concepte matemàtic s’ha captat. També es valora la creativitat i la visió de la matemàtica com a font de bellesa.

Un punt fort de la fotografia matemàtica és la seva pluralitat i l’ús de tecnologia molt propera als nois i noies. La senzillesa en la seva execució permet que qualsevol estudiant pugui participar en el concurs i fa més assequibles i propers els conceptes matemàtics.

http://www.spreaker.com/user/10963345/fotografia-matematica

 

 

 

 

CULTIVEM L’OÏDA MATEMÀTICA

Podem trobar elements matemàtics a moltes de les frases fetes, dites i locucions que fem servir quotidianament.

La tasca proposada és recollir aquelles dites, refranys o expressions que la tradició oral ha conservat fent ús de les matemàtiques o del seu llenguatge (mesura, aritmètica, geometria…). És oberta a tothom i, per participar-hi, només cal que envieu la vostra  proposta al correu d’aula.

ANIMEU-VOS A PARTICIPAR!!!

 

Aquí hi ha una dita en forma d’àudio, escolta-la. Saps què vol dir? pensa un context on podries utilitzar aquesta dita. (Respon a l’activitat 2 del M3)