Noguera (Juglans regia)

MORFOLOGIA:

  • JUGLANS: del llatí Juglans, abreviació de Jovis (Júpiter) i glans (substantiu, 3a declinació) que significa els fruits de Júpiter.
  • REGIARegia, -ae (Adjectiu, 2a declinació) : Reial.

ETIMOLOGIA:

Juglans, nom antic de la noguera. Deriva del llatí i significa “Nou de Júpiter”. Regia, vol dir reial.

USOS:

De la noguera es mengen els fruits (nous) principalment secs a causa del seu alt valor nutritiu. També s’usa per a la reducció del colesterol, nodrir el sistema nerviós i mantenir les seves funcions (del sistema nerviós) i té propietats regeneratives.

A part del fruit, es fa una infusió de fulles de noguera amb propietats aperitives, és a dir, fa entrar la gana, per estimular i evitar la retenció de líquids, per a tractar infeccions urinàries o els càlculs renals.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *