El fil conductor de l’escola per treballar la festa de Carnaval serà “Els contes tradicionals”. Nosaltres, els més petits, anirem disfressats de nans del bosc. Per tant, el conte a treballar és “Blancaneu i els set nans”.
A l’aula el treballarem com a centre d’interès complementari a les activitats quotidianes integrat dins del segon trimestre d’Educ. Inf. 3. Aquesta tasca es programarà per portar-la a terme durant 3 setmanes aprox.:
1a setmana: 17 al 21 de febrer
2a setmana: 24 al 28 de febrer
3a setmana: 3 al 7 de març
Cada setmana es treballarà el projecte en diferents sessions. Especificaré, sobretot, les activitats a treballar amb la PDI o que tinguin referència amb el curset. Totes les altres, com per ex. l’elaboració de la disfressa, o dibuixos en format paper,… no les citaré.
Els Objectius que es treballaran serán:
DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
- Identificar i expresar emocions i sentiments.
- Adquirir hàbits d’ordre, autonomia i responsabilitat.
- Adquirir l’hàbit de relació: escoltar i respectar el torn de paraula.
- Respectar la mestra i els altres membres de la comunitat escolar.
DESCOBERTA DE L’ENTORN
- Conèixer el conte de “Blancaneu i els set nans”.
- Aprendre nou vocabulari.
- Mostrar interès per aprendre una nova llengua (la majoria parlen castellà a casa)
- Identificar i reconèixer característiques dels objectes: color, quantitat, forma, mesura.
- Conèixer la festa de Carnaval i identificar fets, elements i objectes relacionats amb el Carnaval.
COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
- Iniciar-se en la identificació del personatge principal d’un conte.
- Iniciar-se en la comprensió de textos orals amb el suport de la imatge.
- Adquirir recursos per a observar contes.
- Iniciar-se en la realització de la figura humana.
- Iniciar-se en el relat de contes.
- Desenvolupar i fomentar la sensibilitat artística i musical.
Les Capacitats d’etapa de l’Educació Infantil són:
- Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma
- · Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
- · Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.
- · Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i eficàcia.
2. Aprendre a pensar i a comunicar
- · Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
- · Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
- · Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
- · Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència.
4. Aprendre a conviure i habitar el món
- · Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
- · Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col∙laboració amb el grup i cap a la integració social
