Les Formiguetes preparen el Carnaval

El fil conductor de l’escola per treballar la festa de Carnaval serà “Els contes tradicionals”.  Nosaltres, els més petits, anirem disfressats de nans del bosc. Per tant, el conte a treballar és “Blancaneu i els set nans”.

A l’aula el treballarem com a centre d’interès complementari a les activitats quotidianes integrat dins del segon trimestre d’Educ. Inf. 3. Aquesta tasca es programarà per portar-la a terme durant 3 setmanes aprox.:

1a setmana: 17 al 21 de febrer

2a setmana: 24 al 28 de febrer

3a setmana: 3 al 7 de març

Cada setmana es treballarà el projecte en diferents sessions. Especificaré, sobretot, les activitats a treballar amb la PDI o que tinguin referència amb el curset. Totes les altres, com per ex. l’elaboració de la disfressa, o dibuixos en format paper,… no les citaré.

Els Objectius que es treballaran serán:

DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES

  • Identificar i expresar emocions i sentiments.
  • Adquirir hàbits d’ordre, autonomia i responsabilitat.
  • Adquirir l’hàbit de relació: escoltar i respectar el torn de paraula.
  • Respectar la mestra i els altres membres de la comunitat escolar.

DESCOBERTA DE L’ENTORN

  • Conèixer el conte de “Blancaneu i els set nans”.
  • Aprendre nou vocabulari.
  • Mostrar interès per aprendre una nova llengua (la majoria parlen castellà a casa)
  • Identificar i reconèixer característiques dels objectes: color, quantitat, forma, mesura.
  • Conèixer la festa de Carnaval i identificar fets, elements i objectes relacionats amb el Carnaval.

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

  • Iniciar-se en la identificació del personatge principal d’un conte.
  • Iniciar-se en la comprensió de textos orals amb el suport de la imatge.
  • Adquirir recursos per a observar contes.
  • Iniciar-se en la realització de la figura humana.
  • Iniciar-se en el relat de contes.
  • Desenvolupar i fomentar la sensibilitat artística i musical.

Les Capacitats  d’etapa de l’Educació Infantil són:

  1. Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma
  • · Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
  • · Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.
  • · Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i eficàcia.

2. Aprendre a pensar i a comunicar

  • · Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
  • · Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa

  • · Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
  • · Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència.

 4. Aprendre a conviure i habitar el món

  • · Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
  • · Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col∙laboració amb el grup i cap a la integració social

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *