Aquí teniu les fotos de la biciletada de tercer i quart de primària corresponents al circuit 2.
Mireu que en forma estem!
Aquesta setmana estem fent activitats relacionades amb la setmana cultural. Una d’aquestes activitats ha estat gaudir d’una exposició de llibres d’arreu del món: França, Rússia, Xina, Marroc, Sud Amèrica…,a més, hi havien reptes!!! És a dir, en cada expositor de cada país els alumnes havien d’aconseguir fer un repte que trobaven dins d’un llibre. Ha set divertit i ben segur que han après.
Els alumnes de cicle mitjà comencen aquest curs un nou projecte de l’estudi d’un hàbitat. Aquests darreres anys, cada vegada més, els alumnes manifestaven la preferència per treballar un hàbitat (animal) que no estigués en captivitat ( tancat en terraris a l’aula). Així doncs , vam optar per un hàbitat lliure o més ben dit, ajudar a protegir insectes en extinció que, a més, poden ser útils per al nostre medi ambient.
La primera feina ha estat fabricar hotels d’insectes en equips cooperatius. Abans de fabricar-los, cada alumne va haver de buscar informació sobre el tema i seguidament, posar-la en comú, primer en el seu equip i després a nivell de grup classe. Implícitament, cada equip havia de decidir quin insecte li agradaria protegir i quins serien els materials adients per aconseguir-ho, el lloc adient per ubicar-lo… Els alumnes s’ho han passat genial i ha estat, de moment, una gran experiència.
Aquest curs els hotels es col·locaran en una zona del nostre entorn i durant aquest mesos de primavera i estiu deixarem que facin la seva feina. El curs vinent, els mateixos alumnes podran continuar la segona part del projecte: l’estudi d’un hoste del seu hotel d’insectes.
Mireu, mireu quina bona feina que han fet!!!
Els alumnes de 3r han exposat unes conferències fantàstiques. Ha set divertit i sobretot, molt enriquidor escoltar-los. Els alumnes han après un munt de coses escoltant als seus companys.
Gràcies famílies per la vostra col·laboració, heu fet una bona feina.
Les tutores de 3r
Voleu saber moooltes coses dels aliments?
Doncs mireu les conferències!
Els alumnes de 3r van estrenar-se en l’activitat de l’amic invisible. Va ser molt divertit veure que s’amagava a cadascun dels paquets embolicats!!! Tots ells els obrien amb il·lusió i després intentaven esbrinar qui dels seus companys/es podia haver estat el creatiu. S’ho van passar molt bé.
Molta creativitat!!! Fantàstic!!! Moltes gràcies famílies per la vostra col·laboració.
Les tutores de 3r.
El dilluns tres de desembre, els nens i nenes de tercer vam anar a Bigues i Riells a Can Ribes a veure com s’elabora l’oli.
A les nou del matí, l’autobús ens esperava a la porta de l’escola. Tots vam pujar i ens vam cordar el cinturó per començar el viatge. El viatge va durar aproximadament una hora.
Quan vam arribar, hi havia uns monitors esperant-nos. Vam agafar les motxilles i les jaquetes i els monitors ens van acompanyar a una placeta.
Allà hi vam deixar les motxilles i ens vam dividir en dos grups; tercer A i tercer B. Als 3rA els va acompanyar una monitora que es deia Aroa i als de 3rB, la monitora es deia Carla.
Mentre els de 3rA els explicaven com es fa l’oli, els de 3rB vam anar a veure i tocar les cabres. Després vam intercanviar l’activitat.
Ara us explicarem com s’elabora l’oli:
Pe fer oli, es necessiten olives que les recullen de les oliveres. Per fer-ho cal picar les branques de l’olivera perquè caiguin les olives sobre una reixa, tipus malla. Després cal netejar-les amb aigua. Per fer-ho es posen a un pot amb forats, s’hi posa aigua i s’escorren. Un cop netes, es posen a una màquina que allà, li han posat nom i tot; es deia Juanita. Aquesta màquina té unes dents de ferro molt afilades que trituren les olives amb el pinyol inclòs.
Un cop triturades queda una massa anomenada pinyolada. La pinyolada s’escalfa dins unes olles molt grans durant poca estona, sinó, es pot cremar.
Aquesta pasta es posa a un cofí que és com un sedàs fet de fils. Té un forat al mig on hi ha una barra de ferro que després s’enrosca com un cargol i pels forats que queden entre els fils hi cau l’oli i l’aigua bruta de la pinyolada. Tot va a parar a un pot molt gros.
Després, amb l’ajuda d’un embut i un tros de mànega, es posa la barreja d’aigua i oli dins un recipient que te diferents parts. Es separa per decantació. Com que l’oli no pesa, es queda a la part superior del recipient i com que l’aigua és bruta, pesa més que l’oli i va a parar a baix de tot.
Aquest pas, es repeteix unes quantes vegades perquè l’oli quedi ben net. Un cop net, es posa a un recipient com ara una ampolla o una garrafa per vendre’l.
Un cop els dos grups vam haver fet l’oli i visitat les cabres, tots junts vam dinar a la peceta on havíem deixat les motxilles. Va ser una estona molt divertida.
Després de dinar, tots junts vam poder tornar a anar a veure i tocar les cabres. Al cap d’una estona, ens van trobar a la placeta i ens van donar pa amb oli fet per ells. Era boníssim!
Vam jugar una bona estona i aproximadament, a les tres de la tarda, vam pujar tots a l’autobús per tornar cap a Les Escoles de Gurb.
A tos ens va agradar molt la sortida i veure com es fa l’oli. A més a més, el dimarts a l’escola, ens van donar una mica d’oli en un recipient que tenia forma d’oliva. Els monitors de Can Ribes ho havien donat a les mestres per a tots nosaltres.
Text elaborat pels alumnes: Isolda Giménez
Jordi Soler
Martina Riera
Marc Cuatrecasas
Informació de la reunió de curs de: reunió 3r 2018_19