Hem passat un matí emocionant i amb molta il·lusió en rebre els regals dels nostres amics invisibles.
Són autèntiques meravelles! Sou uns artistes!
Moltes gràcies i passeu unes bones festes.
Anem a Folgueroles
El dia 6 de novembre vam anar d’excursió a Folgueroles. Al matí vam anar amb autobús fins allà i un cop vam arribar vam anar directes a esmorzar als jardins de Can Dachs.
Més tard, ens vam dividir en dos grups, els de la classe A vam anar a visitar la casa Museu Verdaguer i els del B van fer una gimcana pel poble.
Al museu ens van explicar la vida de Jacint Verdaguer, com vivia, què feia, com era la societat en aquell moment.. i el que més ens va sorprendre va ser veure el lavabo que utilitzaven les famílies en aquella època, el llit fet de palla i els diferents utensilis d’aquell moment.
La gimcana va ser molt entretinguda i divertida ja que es tractava de respondre diferents enigmes sobre Jacint Verdaguer mentre trobaves la solució caminant pel poble. I ho vam fer amb equips cooperatius!
Un cop vam haver acabat les activitats, vam anar caminant tots plegats fins a l’ermita de la Damunt. Allà vam dinar ben tranquils i ens van deixar una bona estona per poder jugar tots junts. El joc estrella va ser el “Vip” perquè vam poder jugar tots/es junts i vam gaudir d’un lloc molt ampli per poder córrer i amagar-nos.
Ha estat una molt bona experiència i la recomanem a tothom!
Parelles lectores
Avui al matí hem anat amb els nens i nenes de la classe de 1r per fer lectura. I sabeu com ho hem fet? Doncs ho hem fet amb parelles lectores, és a dir, un nen/a de 1r escollia el llibre que més li agradava i després anava a llegir amb un/a de sisè.
Ens ha agradat molt ja que ha estat una activitat original i divertida. Hem pogut ajudar als nens/es a llegir i hem descobert que ho saben fer molt bé. Algunes vegades llegien ells sols/es, d’altres una pàgina cada un , ..
Estem desitjant tornar-ho a fer!
Anem a conèixer els nostres germans/es petits/es
Per fi vam conèixer els nostres germans i germanes petits/es. Nosaltres estàvem molt nerviosos, però amb moltes ganes de conèixer-los i ells/es estaven contents de veure’ns.
Aprofitant el bon temps, tots junts vam poder sortir davant de l’escola a collir castanyes i jugar una estona.
Ara quan els petits/es ens veuen pels passadissos o pel pati sempre ens saluden i nosaltres ens agrada molt xerrar, jugar o ajudar-los, si cal.
Si voleu veure com ens ho vam passar, cliqueu a la foto i mireu…
A 6è B som un total de 27 nens i nenes, 13 nenes i 14 nens. Aquest any la nostra tutora és la Maijo que ens ajudarà a millorar en tots els aspectes.
Som una mica cridaners, però treballadors, alegres, divertits/es i amb moltes ganes d’aprendre!
Ens fa molta il·lusió tenir els germans petits de P3, interpretar els pastorets, anar de colònies al Delta i acabar de gaudir de la primària ja que l’any que ve ja no serem aquí.
Estem convençuts que ens ho passarem d’allò més bé!
Hola, som els nens i nenes de 6è.
Com cada any, per triar el nom de les nostres classes, tots/es hem buscat informació sobre monuments, escultures, muntanyes i museus de diferents parts d’Europa. Llavors hem presentat cadascun dels nostres projectes i, per votació, hem escollit el més adient per nosaltres. 6è A som la classe de la Torre Eiffel i 6è B som la classe del Tower Bridge.
Els nens i nenes de 6è A, després de rumiar-ho molt, creiem que som: únics, divertits, bromistes, xerraires, valents, positius, riallers, xafarders i sobretot amb moltes ganes d’aprendre. La nostra mestra és la Judit, com el curs passat.
Ens encanta ser els més grans de l’escola ja que podem donar un bon exemple als més petits. A més a més, aquest curs farem moltes activitats divertides, originals i genials. Les que ens criden més l’atenció són: els pastorets, anar de colònies al Delta de l’Ebre, cuidar dels nens/es de P3, anar a vendre roses per sant Jordi, etc. No obstant això, ens fa molt de respecte que ens vacunin al cole.
Els nostres propòsits serien: aprendre totes les coses possibles, intentar barallar-nos poc, conèixer-nos una miqueta més entre nosaltres, respectar-nos i passar-ho molt bé!!
Esperem que acabem aquest curs amb un somriure d’orella a orella!!
Sortida a Planoles. Un treball de riu interessant.
El passat dijous dia 9 de maig, els alumnes de 5è, vam anar al camp d’aprenentatge del Ripollès, situat al poble de Planoles .
En arribar, vam esmorzar tots junts en un paratge preciós que hi ha davant mateix de l’alberg . Quan vam acabar, ens vam posar les botes d’aigua i cap a fer el treball de riu s’ha dit.
Les nostres mestres , la Carme i la Judit , ens van distribuir en 3 grups i cadascun va anar amb un monitor. Els distints equips, ens vam repartir en diferents trams del curs mitja del riu. Un cop allà, la nostra feina va consistir en: mesurar l’amplada i la profunditat del riu, la temperatura de l’aigua amb un termòmetre , la de l’aire amb un aparell digital i finalment vam caçar tots els macroinvertebrats que vam poder.
Per recollir els insectes vam fer-ho amb l’ajuda de pinzells i salabrets. Els vam anar deixant en pots de vidre que tenien uns cinc o sis centímetres d’aigua. Totes les dades recollides , les vam haver d’escriure en un full.
Després, vam fer dos grups i anàrem a dues sales diferents per tal d’observar i identificar tots els macroinvertebrats capturats. Aquest estudi el vam portar a terme amb l’ajuda de lupes i microscopis i una clau dicotòmica. Vam continuar anotant les observacions dels insectes al dossier. Un cop feta aquesta feina, vam anar a dinar a la mateixa esplanada del matí i vam poder jugar una bona estona.
A un quart de quatre, aproximadament, vam pujar a l’autobús, per tornar de nou a l’escola.
Ens va fer un dia fantàstic i l’activitat fou realment interessant ja que vam poder confirmar la hipòtesi de la qual partia el nostre treball de camp. És a dir, vam arribar a la conclusió que la merla d’aigua pot habitar en aquell riu perquè es donen les condicions òptimes per a poder-hi viure.
ELS ALUMNES DE CINQUÈ
Ens visita en Jaume Cela
L’esquerda de Roda de Ter
El passat dimarts 19 de març, els nens i nenes de 5è vam anar a visitar l’Esquerda de Roda de Ter. Allà ens vam dividir en dos grups per tal de fer el taller de forja i, paral·lelament, passejar pel jaciment ibèric.
Durant l’activitat de la forja vam poder ser uns autèntics aprenents de ferrer. Vam veure el fornal i com s’utilitzava. Les eines també van ser molt interessants d’observar. Llavors, ens col·locàrem el davantal i mentre un ventava amb la manxa per tal de revifar les brases del foc per “estovar “ el metall , l’altre, amb un martell, picava el ferro roent a l’enclusa per poder fabricar un ganivet.
En el poblat ibèric ens van explicar, a partir de les ruïnes, com construïen les cases i els carrers els nostres avantpassats, com s’organitzaven, quines tradicions tenien, què menjaven i com conservaven els aliments, … I el que més ens va sorprendre va ser que aquella petita península va passar per moltes guerres i que, el poblat, es va destruir en diverses ocasions i va haver de ser reconstruït més d’una vegada.
REPRESENTACIÓ DE CONTES
GALERIA DE FOTOS I VÍDEOS:
El passat divendres dia 26 d’abril, com és tradició a la nostra escola, els nens i nenes de cinquè vam anar a representar contes populars a Educació Infantil.
Per grups (barrejant alumnes de 5è A i B), vam escollir diferents historietes i les vam modificar una mica, al nostre aire. Un cop repartírem els personatges, vam assajar unes quantes vegades les diferents obres. N’hi havia vuit i eren les següents: la Blancaneus i els set nans polits, els tres porquets, els quatre porquets, la Bella desperta, les set cabretes, els músics de Bremen, la Caputxeta vermella i la Rínxols d’Or.
El que més ens va agradar és que tots els grups vam poder actuar a les sis classes i, d’aquesta manera, tots els nens i nenes d’Educació Infantil van veure els vuit contes.
Els més petits de l’escola es van portar súper bé, ens escoltaren tota l’estona amb molta atenció i no es van cansar gens.
A nosaltres, ens va encantar tant anar-hi, que estaríem disposats a repetir-los en qualsevol moment.
ELS ALUMNES DE CINQUÈ