CERTAMEN DE LA LECTURA EN VEU ALTA 2020

Hem seleccionat el nen/a que anirà com a representant de les Escoles a realitzar el certamen de la lectura en veu alta.

Tots els alumnes de cicle superior van haver de preparar diferents textos i, després, van exposar-los a l’aula. Més tard se’n van seleccionar  dos de cada classe. D’aquesta manera quedaven vuit finalistes.

Finalment ens vam reunir tots al gimnàs per a fer la gran final amb un jurat i públic.

Tots ells/es han treballat de valent i realment ho han fet d’allò més bé. Ha estat molt difícil poder escollir el representant i el substitut.

Des d’aquí els donem les gràcies per la seva implicació.

El jurat ha decidit que serà la  Janna Creixans de 6è B qui assisteixi al certamen de la lectura en veu alta juntament amb la Berta Frigola de 5è B, que farà de substituta.

Molta sort en aquesta nova edició i moltes felicitats!

La doctora Tirita

Aquest trimestre estem treballant el tema del voluntariat. I qui ens ho pot explicar més bé són aquelles persones que estan col·laborant de forma altruista a diferents entitats de diferents municipis.
Aquesta vegada hem convidat a la Doctora Tirita i la Doctora Betadine que ens han explicat què fan i com ho viuen.
Els nens i nenes de sisè ens hem emocionat en escoltar aquestes dues persones tant interessants. De forma voluntària entren als hospitals i, tal i com diuen elles, donen una part del seu temps a persones que necessiten un acompanyament, ja sigui a través d’una abraçada, d’un ball, en saber-les escoltar i tot això… amb un xic d’humor.

Primers auxilis

Aquest dimecres 19 de febrer, els nens i nenes de 6è ens hem reunit a la biblioteca perquè l’Anna Ricard, pediatra, i la Montse Fernández, mosso d’esquadra, ens han explicat com fer els primers auxilis.
A part de l’explicació teòrica, molt interessant i molt visual, també hem pogut fer una part pràctica. Hem pogut fer una reanimació càrdio- pulmonar a un nino i també ens han ensenyat com actuar davant d’una emergència (parar el trànsit, veure que estigui despert, saber girar-lo si fos el cas…). També ens han explicat en què consisteix el P.A.S.
El que més ens ha sorprès ha estat el front-mentó, és a dir, havíem de posar una mà al front i dos dits al mentó. Després, apropar l’orella a la cara per notar si respirava o no i al mateix temps, havies de visualitzar el tòrax per observar si es movia o no.
També ens ha sorprès que perquè l’hemorràgia pari una mica, s’ha d’aixecar el braç i mantenir-lo apretat.
Ens ha semblat molt interessant ja que hem après moltíssim. Ara sabrem què fer si hi ha alguna emergència i estarem més tranquils davant d’aquestes situacions.