El mot asics prové de l’acrònim llatí: mente sana in corpore sano (una ment sana en un cos sa) i va ser dita pel poeta Decimus Iunius Iuvenalis.

Asics és una marca esportiva inaugurada l’any 1990 a Kobe, Japó.  Va escollir aquest acrònim per mostrar que s’ha d’estar sa mentalment i físicament i motivar així a  fer esport, tot i que van adaptar l’acrònim de Juveral perquè fos més fàcil de pronunciar canviant “ment” per “ànima”.

Asics es manté fidel a la seva filosofia original, orientada a garantir que totes i cadascuna de les seves innovacions, conceptes i idees repercuteixin en la creació dels millors productes del mercat. La seva missió és convertir-se en la marca esportiva Nº1 a nivell mundial. Per aconseguir-ho, mantenen el compromís d’aprofundir en el disseny dels millors productes i tecnologies del mercat, traspassant les barreres conceptuals per conèixer i entendre el físic i les necessitats dels atletes. El seu compromís és aconseguir que el cos i l’ànima treballin en harmonia.