Consells per l’exposició oral del TdR
-No ha de durar més de 20 minuts. Penalitza si és massa llarga o massa curta.
-Els temps d’intervenció dels membres del grup han de ser equitatius.
-Un cop finalitzada la presentació oral, es poden fer preguntes o intervencions per part dels professors del tribunal.
-Es pot fer la presentació amb qualsevol material audiovisual de recolzament (powerpoints, etc.). Aquests materials no han de substituir l’exposició, sino complementar-la.
-Es valorarà qualsevol teatralització que contribueixi a amenitzar o fer més comprensible l’objectiu del vostre PdR.
ARNAU CALERO, RAÚL FERNÁNDEZ, ROGER VILA, ORIOL TRIGO.
-TÍTOL: Amb la història no es juga.
-PROJECTE: Comprovar el realisme del WOT. ¿¿??
-ÍNDEX DE LA MEMÒRIA:
0.- Introducció. Objectius del pdR.
1.- Introducció al joc.
1.1.- Història del WOT i Wangaming.
1.2.- Funcionament del joc.
2.- Dades històriques.
2.1.- Vehicles.
2.2.- Resultats de grans batalles i emportaments???
2.3.- ……………
3.- Dades del joc.
3.1.- Vehicles.
3.2.- Simulació de grans batalles i enfrontaments.
4.- Comparació de les dades històriques amb els resultats del joc.
4.1.- Comparació de vehicles.
4.2.- Comparació de resultats d’enfrontaments.
5.- Conclusió del nivell de realisme. Què heu après i quines dificultats heu tingut.
MAR CARRERAS, BERTA ESCANES, JANA GARCIA, CÈLIA NAVARRETE, MARIA PÀRRAGA
ELS DIVERSOS TIPUS D’INTEL·LIGÈNCIA.
PROJECTE: Agafar tres temes de tres assignatures diferents i dir com els explicaríeu a classe, de tal manera que alumnes amb intel·ligències diferents els puguin entendre amb motivació. A la presentació, tindreu temps només d’explicar un d’ells. Ho heu de fer amb material de recolzament: PWP, àudio, imatges…
MEMÒRIA: (unes 30 pàg).
0.- Introducció i objectius.
1.- Les teories de la intel·ligència prèvies a Gardner (durant l’antiguitat i fins la meitat del segle XX). No oblideu introduir exemples de persones de gran intel·ligència, parlar de l’educació i dels CI.
1.- La teoria de les intel.ligències múltiples de Gardner.
1.2. Descripció de les set intel. amb exemples.
2.- La intel·ligència emocional.
3.- Projecte: seleccionar 3 temes del curs de matèries diferentes i fer veure que solament s’ensenyen a classe per a persones que tinguin un tipus d’intel·ligència. Explicar com els faríeu perquè fossin motivadors i inteligibles per altres tipus d’estudiants.
4.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
ANNA CLAPÉS, MIREIA PONS, ÈRIC GARCIA, JORDI MAYORAL
LA CRISI DELS REFUGIATS. UN PROTOCOL D’ACOLLIMENT.
PROJECTE: Preparar activitats d’acollida per un possible alumne/a de Síria que pugui venir al Pau Vila el curs que ve. Explicar com se l’atendria des de l’Institut: idioma, costums, extraescolars… Si podeu, fer també algunes entrevistes a alumnes del Pau Vila que han vingut de països àrabs i fer que expliquin què suposa venir a un país tan diferent en costums i tradició.
MEMÒRIA: Unes 30 pàgines. No sols heu de parlar de Síria, caldrà esmentar altres casos de refugiats.
0.- Introducció (relació amb l’actualitat) i objectiu del treball.
1.- Història antiga (des de l’origen bíblic) dels països de l’Orient mitjà. Caldrà incloure mapes.
2.- Orient mitjà al segle XX.
-El petroli.
-La fundació de l’estat d’Israel i la seva expansió.
-L’estat de Palestina.
3.- El cas de Síria.
-La seva situació geopolítica i religiosa.
-El règim actual, la monarquia d’El Assad.
-Desenvolupament de la guerra.
4.- Els refugiats.
-Rutes dels refugiats de Síria.
-Actitud de l’UE davant els refugiats que han volgut entrar a Europa.
-Previsió d’acolliment dels refugiats siris a Espanya/Catalunya.
5.- Treball de camp.
-Elaborar el projecte esmentat abans.
6.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
EVA GARCIA, FÀTIMA KARKHOUB, OLÍVIA MARSELLA, MIREIA MALET.
FOMENT DELS COMPORTAMENTS ECOLÒGICS AL PAU VILA.
PROJECTE: Elaborar un spot i també altres activitats a classe (tutoria, revista, xerrada, cartell) per difondre els comportaments ecològics entre alumnes de l’Institut. Que sigui un complement de la campanya Ep! El Pau Vila net.
MEMÒRIA: Unes 30 pàgines.
0.- Introducció i objectiu del PdR.
1.- Causes del pensament ecològic: els perills en que està la Terra si no canviem alguns comportaments. Definir aquests mals comportaments i ilustrar-los.
2.- Definir què és l’ecologia. Exemples, mapes, gràfics…
3.- La teoria ecològica del desenvolupament.
4.- Actituds ecològiques que podem tenir els ciutadans.
-Consum
-Agricultura
-Explotació
-Reciclatge
-…
5.- Projecte per fomentar l’ecologia al Pau Vila.
-Cartell
-Xerrada per les tutories.
-Article per la revista del Pau Vila.
-Spot.
6.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
RAÜL BONILLA, RAMON GARCIA, UNAI MARTÍ, PAU TENA.
PROJECTE: Definit al punt 6 del guió de la memòria.
MEMÒRIA: (unes 30 pàg.)
0.- Introducció i objectius. Relacioneu el projecte amb l’actualitat
1.- Definició d’epidèmia. Diferenciar de pandèmia, endemia i brot. Exemples i anàlisi, amb diverses ilustracions.
2.- Mètodes de transmissió, síntomes, tractaments, causes de les patologies que poden constituir una epidèmia amb exemples i ilustracions. (Subdividiu aquest capítol segons el vostre criteri).
3.- Les epidèmies del primer i les del tercer món.
4.- Les grans epidèmies de la història.
5.- Protocols en cas d’epidèmia.
6.- Dissenyeu un projecte pel Pau Vila sobre què fer en cas d’alguna epidèmia no greu , tipus Grip A. Baseu-vos en protocols del punt 5.
7.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
JÚLIA GÜELL, CLARA IBÁÑEZ, ANNA SÁNCHEZ, VICENT RUAIX.
LA PART AMAGADA DE LA MENT: EL SUBSCONSCIENT, ELS SOMNIS I LA HIPNOSI.
PROJECTE: ………………………………. a consensuar.
MEMÒRIA: (UNES 30 pàg).
0.- Introducció i objectiu.
1.- La ment humana: diverses teories per estudiar-la. Materialista, biològica, psicòlogica, neurocientífica…
2.- Els descobriments de Sigmund Freud. El subconscient i la psicoanàlisi.
3.- Conseqüències dels descobriments de Freud. Ús terapèutic de la hipnosi.
4.- La hipnosi. Deninició i història des d’els temps primitius, fins els canvis del segle XIX (Mesmer….). Heu d’incloure abundants ilustracions.
5.- La hipnosi com a espectacle. Per què funciona?
6.- La hipnosi com a element d’ajuda (contra addiccions, contra el mal comportament).
7.- Projecte ………………………..
8.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
MARTÍ APARICIO, MARC BROS, DAVID HERRERO, AITOR SUÁREZ
PROJECTE: Definit al punt 7 del projecte.
MEMÒRIA: (unes 30 pàgines).
0.- Introducció i objectiu del vostre PdR.
1.- La bicicleta. Explicar els origens. Ilustracions.
2.- Tipus actuals de bicicleta.
3.- El ciclisme com esport i com actitud cívica i ecològica.
4.- Els carrils bici. Explicar el seu sentit.
5.- Exemple i justificació de carrils bicis exemplars: Amsterdam, Utrecht, Sevilla, Montreal.
6.- Aconseguir els carril bici de Sabadell i explicar-los.
7.- Dissenyar un nou carril bici per a Sabadell i justificar-lo amb mapes, amb la seva utilitat…
8.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.
ANNA CLAPÉS, MIREIA PONS, ÈRIC GARCIA, JORDI MAYORAL
EL CÀNCER: LA MALALTIA QUE ENS ENVOLTA
PROJECTE: Preparar activitats per als infants (delimitar edats!) que estan a l’hospital per fer la seva estada més amena i també per als que reben tractament de quimioteràpia i es recuperen a casa. Per tant, procureu, si és possible, visitar un hospital o parlar amb algú que el conegui de ben a prop per poder prendre idees.
MEMÒRIA : 30 pàgines
0-Introducció objectius del treball.
1.- Descripció mèdica de la malaltia.
-Causes i factors de risc en població adulta.
-Causes i factors de risc en població infantil.
2.- -Símptomes
-Tipus de càncer i les seves característiques (abundants ilustracions, ).
-metàstasis…
-….
-……
3.- Tractaments.
-Medicina tradicional.
-Teràpies alternatives
– FActors emocionals.
4.- Conductes preventives.
5.- El càncer en infants. Especifitats, tipus de càncer més freqüents…
6.- Treball de camp. Entrevista a un metge i ¿¿¿¿a un antic pacient que hagi superat la malaltia?????????? o a algun familiar. Més que en la malaltia, haureu d’incidir en la convalescència i en la recuperació. Dissenyeu unes activitats que puguin afavorir la recuperació en un pacient infantil i justifiqueu-les.
7.- Conclusions: què heu après i quines dificultas heu tingut.