Projecte de recerca.

Teniu la descripció de com es fa i com es presenta un Treball de Recerca al Moodle de l’Institut. La memòria escrita ha de tenir unes 35 pàgines de lletra de cos 12… A continuació, us passo la descripció dels projectes de QB. No oblideu incloure índex i bibliografia.

Sobre un d’els projectes, el del cotxe elèctric, no tinc coneixements per ajudar-vos gaire. Per això és millor que us coordini un professor de Tecnologia, dels que aquesta setmana us vindran a l’aula.

TREBALL 1.- Conseqüències de sis malalties en la mobilitat física dels pacients (Alzheimer, TOC, Autisme, esclerosi…).

El treball consisteix en investigar dequina manera repercuteixen en la falta d’autonomia física dels pacients una sèrie de sis malalties de diversa tipologia. Heu de buscar també com es solucionen aquests problemes de mobilitat.

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu.

1.- Cerqueu informació sobre les sis malalties, i descriviu sobretot en quins aspectes de la mobilitat repercuteixen. Completeu aquest apartat amb imatges. Parleu també dels elements que s’utilitzen en medicina per millorar la mobilitat dels pacients, i els que són propis de cada malaltia. No abuseu del copy-paste.

2.- TREBALL DE CAMP: visiteu alguna residència d’avis i parleu amb algú del personal, o amb la Treballadora social, amb la fi de què us expliqui alguns casos. No calen els noms (cas A, cas B…) però sí heu d’explicar un procés patològic; feu moltes preguntes! A veure si trobeu 3 casos com a mínim. Mireu de paralr amb alguna infermera, també. 10 pàg.

3.- CONCLUSIONS. Feu una recopilació ordenada del que heu après, de les virtuts i carències del que heu trobat, sobretot en el treball de camp.

Idea per un possible capítol: la representació en el cinema o teatre de les malalties de què heu parlat i com es representa allà la mobilitat (l’obra que es diu TOC, Las invasiones bárbaras…)…

TREBALL 2.- Projecte municipal de Bicing per Sabadell.

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu, i quina utilitat pot tenir. 1 pàgina aprox.

1.- DOCUMENTACIÓ sobre sis projectes reals de Bicing (vau dir Bcn, Terrassa, ZGZ, Sevilla, Gijón…). Podeu buscar les diferències amb algun d’estranger. A inici d’aquest apartat, definiu què és el bicing, també parleu de la seva història…

2.- Disseny del projecte. Heu d’aplicar al disseny del Bicing a SBD els coneixements obtinguts durant la recerca de l’apartat 1. Marqueu abans de res els objectius del vostre projecte de Bicing (comunicar amb estacions de tren de bus…,; penseu qui l’ha d’utilitzar –nens, gent que va a treballar…). Per demostrar l’utilitat de Bicing, aneu una tarda a realizar diferents trajectes per SBD en diversos tipos de transport, us cronometreu, i calculeu després quant de temps s’estalviaria en Bici. I us fotografieu! (No estoy loco).

3.- MEMÒRIA ECONÒMICA. Calculeu els costos que suposaria el bicing a SBD… I com se l’hauria de mantenir (el paguem tots els ciutadans, sols els usuaris…). Quant? I el manteniment?

4.- CONCLUSIONS. Feu una recopilació ordenada del que heu après, i del problemes que heu trobat durant el vostre projecte.

TREBALL 3.- Projecte de modificació de la flota d’autobusos de SBD.

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu, i quina utilitat pot tenir. 1 pàgina aprox.

1.- DOCUMENTACIÓ sobre l’actual flota d’autobusos de SBD. Característiques tècniques, descripcio exhaustiva… (A veure si podeu anar a parlar amb algun tècnic de la T.U.S. I a fer-vos fotos en un autobús fora de servei). Expliqueu les característiques que ha de tenir un autobús urbà, en què es diferencia d’un autocar, i tot tipus de descripció tècnica que pujarà nota si va acompanyada de la vostra excursió.

2.- Expliqueu les possibilitats que hi ha actualment al mercat de vehicles de motor (elèctric, gasoil, benzina híbrid…). Valoreu els avantatges que té cada tipus de vehicle en un de públic de molt ús, com és l’autobús. Parleu també del preu.

3.- Busqueu exemples de ciutats que hagin renovat recentment la seva flota d’autobusos i feu una descripció.

4.- Redacteu la vostra conclusió. La podeu acompanyar de làmina del vehicle que triareu. D’una maqueta, ja seria massa…

TREBALL 4.- Els mitjans de transport en La volta al món en 80 dies, de Juli Verne.

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu, i quina utilitat pot tenir. Heu de dir que els egle XIX és el segle dels invents, I que molts mitjans de locomoció actuals van inventar-se el segle XIX, o es van idear. 1 pàgina aprox.

1.- BIOGRAFIA DE JULI VERNE, així com citeu diverses obres de Verne en què apareguin mitjans de transport que en la seva època van ser innovadors.

2.- COS DEL TREBALL. Un cop llegida l’obra, treieu un a un tots els vehicles que Phyleas Fogg utilitza en el seu viatge. A veure si podeu buscar en algun llibre d’història dels invents com es van idear, I quan. Utilitzeu làmines, dibuixos, … A veure si trobeu fotos de vehicles del segle XIX. A més, trieu per cada mitjà de locomoció un fragment de l’obra de Verne en què se’l descrigui.

3.- Redacteu la vostra conclusió. Què heu après, la relació de la literatura amb la realitat, amb el futur…

Idea per un capítol: els vehicles de Juli Verne en diverses adaptacions cinematogràfiques: hi ha un munt.

TREBALL 5.- Projecte de salut integral “Nutrigim”: el primer gimnàs de SBD on el cos I l’alimentació es cuiden per igual.

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu, i quina utilitat pot tenir. És a dir expliqueu que el vostre projecte és obrir un servei-negoci.

1.- DOCUMENTACIÓ. Busqueu quins gimnasos hi ha a Sabadell, els poseu a un mapa. Busqueu quins serveis no mèdics de Nutrició hi ha a SBD I feu el mateix. Així, podreu dir fins I tot a quin carrer posaríeu el vostre gim. A quin tipus de client va dirigit, de quin status social, etc. Relacionaríeu el vostre Gim amb altres serveis esportius o de salut de la ciutat? (Club, Pistes…).

2.- DESCRIPCIÓ dels serveis del vostre gim: millora del rendiment en –resistència, -velocitat, -força muscular –relaxació, -elasticitat, -concentració (això últim, ideal per estudiants). Cerqueu quins tipus d’exercici físic I quin tipus de dieta serien els ideals per millorar cada ítem.

3.- Elaboreu la publicitat del vostre Gim; vídeo explicatiu en què utilitzeu llenguatge tècnic. Cartells? Xarxes socials?

4.- Redacteu la vostra conclusió. Què heu après, les dificultats de tirar endavant un negoci… la financiació…

TREBALL 6.- Idees de millora de l’accidentalitat viària. (No tinc molt clar si aquest era el tema exacte, no vam poder parlar).

0.- INTRODUCCIÓ. Expliqueu ben clarament quin és l’objectiu del treball, així com d’on va sorgir la idea. També, heu de dir quins coneixements de classe aplicareu, i quina utilitat pot tenir. NO us podreu limitar a Sabadell, perquè no hi ha massa dades fàcils de trobar.

1.- DOCUMENTACIÓ del concepte d’accidentalitat viària. Enumereu les diferents causes que produeixen accidents de trànsit (velocitat, ditraccions, estat de carreteres, sustàncies…). Aneu a l’apartat de Seguretat Viària de la web de la Generalitat per cercar informació. És completíssim. Busqueu aquestes causes, els llocs on es produeixen més accidents… Informeu que des d’el 2004 es va produir una baixada enorme de les víctimes de trànsit a tot Espanya, i busqueu per què va ser això…

2.- El vostre treball hauria de contenir un petit projecte. Podeu elaborar una campanya de publicitat en viídeo per fer que els ciutadans augmentem la prudència durant la conducció, etc…. És un tema molt discutit perquè hi ha partidaris d’espantar a la gent amb els anuncis, o simplement d’informar-los. A vegades han aparegut víctimes, imatges d’accidents reals… Hauríeu de buscar molts exemples de campanyes de trànsit, descriure’ls, i fer-ne un anunci. Però heu d’explicar molt bé els criteris que utilitzeu. No tinc clar si seria millor un anunci per SBD, per Catalunya, per tot Espanya…

3.- Conclusions. Del que heu après, de les dificultats, dels problemes a l’hora d’el•laborar aquest treball…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *