Resultats proves Cangur 2017

Ja han sortit els resultats de les proves Cangur que enguany es van celebrar el passat 16 de març de 2017 al centre i a la seu de la UPC a Vilanova i la Geltrú.

Els nostres millors classificats han estat:

1r ESO: Gisela Vacas ( posició 659 ) i Nicolás García ( posició 669 ). En total hi han participat 20.460 estudiants.

2n ESO: Eric Ruiz ( posició 327 ). En total hi han participat 18.100 estudiants.

3r ESO: Elena Chaichuk ( posició 1443 ).En total hi han participat 16.700 estudiants.

4t ESO: Ismael Alvariño ( posició 1051 ). En total hi han participat 9.600 estudiants.

1r BAT: Alexandra Rigal ( posició 43 ). En total hi han participat 5.860 estudiants.

2n BAT: Jordi Beltrán ( posició 1712 ). En total hi han participat 3.760 estudiants.

Moltes felicitats a tots els participants!

Concurs Fotografia Matemàtica 2017

El passat St. Jordi es va fer entrega dels premis de Fotografia Matemàtica, en la següent presentació podeu veure les fotografies presentades:

Els guanyadors de la present edició han estat:

1r ESO: Núria Puertas

2n ESO: Xavi Cobo

3r ESO: Aya el Soussi

4t ESO: desert

BAT: Isabel Pozzan

Professors: Marta Estrada.

Moltes felicitats a tots els guanyadors!!!

Fins l’any que bé!

Proves Cangur 2017 i Fem Matemàtiques

El passat 16 de març molts dels nostres alumnes van participar a les proves Cangur, en total 58 alumnes de 1r, 2n i 3r de la ESO les van realitzar a la cantina del nostre centre i un total de 37 alumnes de 4t, 1r i 2n de BAT es van desplaçar a la seu de la UPC de Vilanova a fer les proves.

I per primera vegada al nostre centre hem tingut 4 alumnes de 1r de la ESO que han superat la primera fase del concurs Fem Matemàtiques i el passat 29 de març es van desplaçar a Gandesa per realitzar la segona fase. Esperem que la superin amb èxit i seguixin fent camí! Moltes felicitats nois!

Les 17 equacions que han canviat la Història. Quantes en coneixes ?

La revista Muy Interesante ha publicat un article en el que repassa les 17 equacions que han tingut una repercussió important pel desenvolupament científic i que han ajudat a comprendre el nostre entorn. Comença pel Teorema de Pitàgoras al 530 a.C. fins als nostres dies, s’ha afegit també una breu descripció de la seva aplicació.

Las 17 ecuaciones que cambiaron la historia

Feu-hi una ullada i descobriu quantes en coneixeu ja!

Molt bon any nou 2017!!!

Aquest any que encetem té una particularitat matemàtica que cal destacar:

És un nombre PRIMER !!! festa_mates

i què significa això ? doncs que és un nombre que no té divisors diferents d’ell mateix i l’1.

I això és molt estrany ? doncs no, hi ha infinits nombres primers però no sabem com trobar-los!!

Els nombres primers són les àtoms dels nombres enters, és a dir, tot nombre enter està format pel producte de nombres primers, fent la descomposció factorial. Podem considerar que els nombres primers són els maons que ens permeten definir qualsevol nombre, d’aquí la seva importància…

Aquí podeu veure un vídeo d’una entrevista del programa REDES a Marcus du Sautoy, un matemàtic que fa una gran feina de divulgació.