Proves Cangur 2017 i Fem Matemàtiques

El passat 16 de març molts dels nostres alumnes van participar a les proves Cangur, en total 58 alumnes de 1r, 2n i 3r de la ESO les van realitzar a la cantina del nostre centre i un total de 37 alumnes de 4t, 1r i 2n de BAT es van desplaçar a la seu de la UPC de Vilanova a fer les proves.

I per primera vegada al nostre centre hem tingut 4 alumnes de 1r de la ESO que han superat la primera fase del concurs Fem Matemàtiques i el passat 29 de març es van desplaçar a Gandesa per realitzar la segona fase. Esperem que la superin amb èxit i seguixin fent camí! Moltes felicitats nois!

Les 17 equacions que han canviat la Història. Quantes en coneixes ?

La revista Muy Interesante ha publicat un article en el que repassa les 17 equacions que han tingut una repercussió important pel desenvolupament científic i que han ajudat a comprendre el nostre entorn. Comença pel Teorema de Pitàgoras al 530 a.C. fins als nostres dies, s’ha afegit també una breu descripció de la seva aplicació.

Las 17 ecuaciones que cambiaron la historia

Feu-hi una ullada i descobriu quantes en coneixeu ja!

Molt bon any nou 2017!!!

Aquest any que encetem té una particularitat matemàtica que cal destacar:

És un nombre PRIMER !!! festa_mates

i què significa això ? doncs que és un nombre que no té divisors diferents d’ell mateix i l’1.

I això és molt estrany ? doncs no, hi ha infinits nombres primers però no sabem com trobar-los!!

Els nombres primers són les àtoms dels nombres enters, és a dir, tot nombre enter està format pel producte de nombres primers, fent la descomposció factorial. Podem considerar que els nombres primers són els maons que ens permeten definir qualsevol nombre, d’aquí la seva importància…

Aquí podeu veure un vídeo d’una entrevista del programa REDES a Marcus du Sautoy, un matemàtic que fa una gran feina de divulgació.