PROVES CANGUR 2018

El dijouas 15 de març, van tenir lloc les proves Cangur de Matemàtiques.

Com ja és tradició el nostre centre participa en tots els nivells. Les proves de 1r, 2n i 3r d’ESO es realitzen en el mateix centre i les de 4t i Batxillerat les fem a l’UPC de Vilanova.

Aquest any hi han participat 66 alumnes. La jornada va ser molt bonica i els alumnes van estar 90 minuts pensant uns exercicis que val a dir que no són trivials.

Esmento especialment els alumnes de 2n de BAT que han assistit a totes les proves de cada any.

Enhorabona a tots per participar! Us esperem l’any vinent amb més ganes de pensar!

Us deixo unes fotos de la jornada!

cangur 412 2018

cangur 123 2018

Breu Història del temps

Aquesta setmana ens ha deixat el científic Stephen Hawking després de lluitar quasi tota la seva vida contra una malaltia degenerativa.

Podeu trobar molts articles i biografies sobre el científic que us recomano que llegiu, però a mi m’ha cridat l’atenció un article de la Gemma Marfany (Breu història del temps) a on es fa una reflexió molt interessant sobre el que som a la vida i el que decidim ser.

Font article: elnacional.cat

CONCURS DEL METRE CÚBIC

Al llarg d’aquests dies heu vist en l’entrada de l’institut un cub ple de cubs més petits construïts pels alumnes del centre.

El cub gran té exactament un metre de costat i els petits tenen 1 decímetre de costat.

N’hem fet uns 300 de petits i entre tots els que heu participat hem sortejat una càmera fotogràfica.

El guanyador ha estat Andreu Arbiol de 1r A.

També hem donat un premi al cub més ben fet, la guanyadora ha estat Elena Chaychuk de 4t A.

Enhorabona a tots dos i gràcies a tots per participar!!!

BERENAR MATEMÀTIC 2017

Vuitè Berenar Matemàtic 2017

Divendres, 10 de novembre de 16:45h a 19:45h

Foment Vilanoví (c/ Santa Madrona, 1-3 Vilanova i la Geltrú)

A les 16:45h començarà puntualment el BERENAR  que és totalment gratuït.

Hi haurà pastetes , entrepans, begudes,… i jocs matemàtics i enigmes per resoldre.
Per assistir al Berenar heu d’escriure a josep.sales@gmail.com , indicant el nom i quants sereu. Apunteu-vos…, queden places!!
A les 19:45h escoltarem la magnífica CONFERÈNCIA del Doctor Claudi Alsina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya.

“Matemàtiques i Cuina”

No és necessari participar en el Berenar per assistir a la conferència.

A les 21h, gaudirem del deliciós SOPAR MATEMÀTIC.  Per assistir al Sopar  heu d’escriure a josep.sales@gmail.com , indicant el nom i quins plats heu seleccionat del Menú adjunt. Apunteu-vos, queden places!!

Us esperem!

Comitè organitzador 2017(SEMG)