SISTEMA DIGESTIU.

Aquest nou tema de medi ha estat treballat de forma integrada els continguts propis de Ciències Naturals amb els de Llengua Catalana.

A més a més en aquesta unitat s’han treballat també amb les noves tecnologies les tècniques d’estudi,(mapes conceptuals, formulació de preguntes i respostes d’estudi, subratllat, etc.)

El resultat final és un producte informàtic que hem denominat Joc Interactiu sobre el Sistema Digestiu.

Aquest joc interactiu sobre el sistema digestiu i el recorregut dels aliments pel nostre cos, finalment els vostres fills el porten a casa gravat en un CD per l’escola. Ha estat realitzat per ells amb tot el que han aprés i sota l’orientació de la Universitat de Barcelona dins el projecte Competències Lingüístiques i Rendiment Acadèmic.

Tal i com els nens i nenes us explicaran ells mateixos han elaborat les preguntes, les respostes i l’han posat en format digital, (hipervincles, infografies, so, imatges…)

Els responsables són:

Tutora: Cèlia Moreno

Realització: Aneska Ortega i Júlia Corominas

Assessorament: Ana Teberosky

Tots i totes ens en sentim molt satisfets per la feina feta fins arribar aquí i pel resultat final.

Esperem que jugueu a casa i… QUE GUANY EL MILLOR!

Aquí teniu un resum de tot el procés!

Com es fa un anunci?

Com ja sabeu, a grup de cicle, els nens i nens de tercer i quart estem redactant i fent anuncis. Un dels pares de la la classe de tercer, el pare de l’Andrea, treballa a una empresa de publicitat.
Ens ha ajudat a entendre millor el procés de creació d’un anunci, i com ens pot arribar la informació als ciutadans i ciutadanes.
Després d’entendre el procés, ens vam dividir per grups i haviem de pensar que erem una empresa de publicitat, que havia de pensar i crear un anunci sobre un tipus de poma concret: la PINKLADY.
La veritat es que van sortir moltes idees ben originals!
Moltes gràcies Fernando!!

POESIA.

Aquí us oferim unes poesies que hem fet. Es tracta de jugar amb les paraules i “perdre” la por a elaborar poemes.

No totes tenen un sentit literal però si més no totes són prou divertides!

Aquí teniu un avanç dels nostrres tan esperats Jocs Florals!

Hem fet Ràdio!

Per fi vam aconseguir gravar el nostre primer programa de ràdio!

Ràdio Lavínia, la ràdio de la 4 ERRES, com així s’anomena, ha estat un treball realitzat per un grup d’alumnes de 4t. juntament amb uns de 3r.
Primer vam haver de decidir la temàtica i després elaborar els guions.

Un cop fet això vam assajar fins que vam anar a gravar al centre de recursos pedagògics de les Corts.
Els nens i nenes que van viure l’experiència estaven força nerviosos ja que realment els hi semblava que era una emissió en directe d’un veritable programa de ràdio. Per això no sempre se sent prou bé les veus dels nens que amb el “debut” estaven inquiets; de totes maneres val la pena que us connecteu i sentiu el programa que ben segur que podreu sentir consells sobre com reciclar, una entrevista realitzada a la Directora del centre i fins i tot un conte on les Tres Bessones són les protagonistes i ensenyen com afrontar aquest tema.
Ah! i no us preocupeu que si us agrada ja estem preparant el nostre segon programa de ràdio amb un altre grup de 3r. i 4t.!

Hem plantat plantes!

Seguint amb la nostra preocupació pel medi ambient, hem anat a  recollint plantes que ens ha donat l’Agenda 21 i les hem repartit per les classes de l’escola alhora que explicàvem als nens quines eren i com les havien de cuidar.

Aquí teniu unes fotografies on es pot veure la nostra experiència, ja les hem plantat i esperem que així vingui ja la nostra esperada primavera!

GRUP DE CICLE: Els anuncis del Lavinia

Un dels tallers que fem aquest curs, és el TALLER D’ANUNCIS. En ell, els nens i les nenes de tercer i quart, analitzem les parts d’un anunci, en veiem diferents exemples, i després fem el nostre anunci! Durant el curs, els anirem penjant, estigueu atents! Esperem que us agradin!

http://www.youtube.com/watch?v=vZXF90us0d0

http://www.youtube.com/watch?v=DfN0HTMXpDs

http://www.youtube.com/watch?v=5W2KRiCuqhk

VISITA DEL METEORÒLEG DE CATALUNYA RÀDIO.

Per acabar el nostre tema sobre els elements atmosfèrics i la meteorologia vam aprofitar l’ocasió i vam convidar al tiet de la Berta que treballa com a meteoròleg a Catalunya Ràdio, en Jofre Janué.
Molt amablement i de forma molt engrescadora i amena ens va explicar el que comporta la seva feina a la ràdio i l’estudi del temps de cada dia. Va respondre a les preguntes que li havíem preparat i, sens dubte, va ser un matí que recordarem tot el curs.
Tota la classe volem agrair des d’aquí la seva grata col.laboració.
Us ensenyem unes fotografies del dia i el treball últim que vam fer sobre el tema: unes infografies que resumeixen tot l’aprés fins ara.
Moltes gràcies Jofre, i fins aviat!!

EL TEMPS ATMOSFÈRIC.

Per tal de treballar aquest tema vam decidir dividir la classe per grups i així entre tots explicar els elements que a l’atmòsfera ens determina un clima o un altre segons diferents circumstàncies.
Cada grup havia de buscar la informació a partir del dosssier de treball de la classe i també en diferents mitjans, (llibres, Internet, etc.), i tant escrita com en imatges i/o il.lustracions.
Després vam confeccionar una sèrie de definicions que resumien la informació recollida i per últim vam plasmar tant el treball escrit com les imatges comentades en diferents power points.
D’aquesta forma hem après els uns dels altres i hem iniciat l’aprenentatge de saber buscar i entendre informació concreta.
Després hem continuat fent altres feines relacionades però de moment us avancem els primers power points.
Aquí teniu el resultat!