TALLERS DE MIRÓ

TALLER DE FORMES SOBREPOSADES
 
Després d’observar quadres abstractes d’aquest estil  i el que tenim a l’entrada fet per alumnes de l’escola ens endinsem a fer la nostra obra mironiana.

Sobre un suport blanc dibuixem diferents formes que es tallen les unes amb les altres. Tot seguit pintem amb ceres toves  els diferents espais que ens han quedat utilitzant els colors  de Miró. Per finalitzar l’obra hem passat amb un rodet una aiguada(tempera diluïda) sobre l’obra

TALLER DE CONSTEL.LACIONS

Hem  observat làmines de constel·lacions i ens hem fixat molt bé en els elements dibuixats:punts,ulls,triangles,formes que s’uneixen per línies, llunes, estrelles…
El treball  a fer és  dibuixar elements i símbols amb el retolador negre,pintar alguna part amb retoladors dels colors mironians i passar guix rascat amb un cotó per fer el fons.

TALLER D’ESCULTURA: LA DONA I L’OCELL

Després de l’observació de l’escultura “Dona i ocell” i veure les dimensions la comparem amb coses de l’entorn,els colors i materials que es poden haver usat per la seva realització . Ara fem la nostra escultura,una mica més petita,Amb una ampolla d’aigua, paper  de seda marró enganxat amb vernís,trossos de xarol de colors i formes diferents. Damunt hi posem un tub de cartró de WC i una lluna de plastilina groga.

TALLER DE BLAUS


Hem  observat els diferents quadres de Blaus i a partir dels elements del Blau 2 es  convida els alumnes a fer la seva pròpia creació.
Primerament fem una aiguada de color blau i amb un rodet  pintem el fons blau,en una segona sessió  retallem punts negres i una ratlla vermella de paper xarol i fan la seva composició.

 

TREBALL A L’AULA DEL QUADRE RETRAT D’UNA VAILETA

 

Treballem el rostre a partir del “retrat d’una Vaileta”. Observem bé com i què hi ha  dibuixat en J. Miró

Donarem diferents opcions segons els nivells.
Omplir en una fotocopia on s’ha  esborrat de la cara,les parts essencials.
Donar la meitat i completar l’altra part (simetria)

  Aquets quadres s’han reproduït pintant sobre una fotocòpia les parts de color. Amb aquesta activitat volíem aconseguir que identifiquin els colors que feia servir Miró

HAPPENING MIRONIÀ

El happening és una manifestació artística que no té com a objectiu una obra d’art, si no l’experiència viscuda pels participants mentre es realitza l’activitat:lesemocions,les sensacions,la interacció…
Amb una música de relaxació ens endinsem en el món dels colors de Miró, i a partir d’aquí cada infant expressa lliurament en un mural deixant-se portar pel que la música o la seva imaginació li suggereix.

La majoria d’infants,amb els colors de la paleta de Miró fan composicions fantàstiques combinant de manera molt mironiana els elements que apareixen amb més freqüència a les obres d’aquest pintor.

Aquest és el marc teòric del qual hem partit i on els nens s’han inspirat per crear les seves pròpies obres d’art.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *