Festes

Grans i petits s’ho passen molt bé amb les activitats preparades a l’hora de celebrar les festes a l’escola la Sedeta.
Aquest curs és diferent i no podrem celebrar-les com voldríem, però l’equip docent ha trobat alternatives per conservar-ne l’essència.

Festa de benvinguda:
El primer divendres de setembre, tot l’alumnat dóna la benvinguda als nens i nenes d’EI3 i a alumnes d’altres grups que comencen de nou i a les seves famílies en diferents llengües.
Les famílies porten menjar tradicional del seu país per compartir un cop finalitza la jornada escolar al pati d’infantil de l’escola.
Quina gana, amb tanta varietat de gustos i sabors!
Aquest any, la Comissió de festes ha fet un vídeo on s’ha involucrat tota la Comunitat Educativa.

Festa de la Castanyada:
Per la Castanyada, els de ajuden als més petits de l’escola a realitzar els panellets i cada grup prepara un tastet per a la resta de l’alumnat per compartir al pati a la tarda.
Enguany, també l’hem fet diferent, els grups bombolla han baixat al pati a menjar castanyes, hem fet escape rooms i, fins i tot, vídeos terrorífics que després hem compartit amb tota l’escola.

Espectacle de Nadal:
És tradició a l’escola la Sedeta celebrar Nadal amb un gran espectacle, interpretant diferents nadales i amb obra de teatre inclosa.
Totes les famílies estan convidades a veure’l al Centre Cívic. Els nens i nenes són uns grans artistes!
Aquest curs ha estat una mica diferent, l’alumnat ha cantat les nadales a la plaça i hem vist l’obra de teatre al Centre Cívic per torns.

Carnaval:
Comença la festa amb el pregó de 6è per donar la benvinguda al rei Carnestoltes. Cada any els nens i nenes, durant tres dies han d’anar vestits i ornamentats segons les consignes del rei.
Riuen molt quan veuen els companys i companyes i fins i tot l’equip de mestres en pijama, amb ornaments al cap o el que convingui. Ja se sap, per Carnaval tot s’hi val!
I arriba el gran dia, a la tarda els infants es disfressen i participen en una rua al voltant de l’illa amb l’acompanyament d’una comparsa que els anima durant tot el recorregut.

Sedesport:
L’últim dia abans de Setmana Santa, és el dia de l’esport a la Sedeta. La SEDESPORT!
L’alumnat de primària participa en les curses per cicles al voltant de l’escola i en les curses de relleus formades per tot l’alumnat de 1r a 6è barrejat en diferents grups. A veure quin grup arriba primer a la meta!
Ei, que als mestres també els agrada participar en la seva pròpia cursa de relleus!
Infantil, amb l’ajuda dels més grans i de les mestres realitza diferents circuits al pati. Com els agrada saltar, ajupir-se, córrer…!!!

Sant Jordi:
Per Sant Jordi, la Sedeta entra dins el món literari.
Els més menuts i menudes elaboren un conte a escala de grup classe amb les seves il·lustracions.
L’alumnat de primària es converteix en poetes i poetesses i escriuen un poema.
L’escola es troba al Centre Cívic per escoltar els contes d’infantil i els poemes guanyadors de cada grup. Quanta creativitat!

Després, a primària fem intercanvi de llibres i seiem al pati a llegir una estona. Que bé s’està al sol gaudint de la lectura!
A la tarda cada cicle prepara diferents activitats literàries: des de contes explicats per famílies, obres curtes interpretades per l’alumnat, treballs manuals…

Comiat 6è:
I arriba final de curs i la Sedeta s’acomiada dels més grans, els de 6è, que passaran a l’Institut.
Cada grup prepara un detall per a cada alumne/a de 6è i a més a més, amenitza l’estona amb un ball, una cançó o el que hagin preparat.
I per acabar, al pati fem una gran rotllana, cantem “És l’hora dels adéus” i els de 6è, al centre, s’ajunten al voltant d’una planta amb els seus millors desitjos per a la nova etapa. Quina emoció i quanta plorera!
Al vespre nit ens ajuntem famílies i professorat al pati i fem un sopar col·lectiu. Els nens i les nenes s’ho passen superbé sopant i ballant a la fresca!