Espais CS

Els dimarts a la tarda, cicle superior ens agrupem en quatre grups per fer diferents espais.

Els espais d’aquesta tanda són:

• Cos: El treball cooperatiu és una metodologia que ajuda a l’aprenentatge de qualsevol contingut dins del context escolar i fomenta, entre d’altres, la cohesió de grup, l’empatia, l’actitud activa i l’aprenentatge entre iguals, ja que parteix de la base que les diferencies entre l’alumnat són un potencial per a l’aprenentatge. L’alumnat de 5è i 6è dins els espais d’aprenentatge, hem realitzat unes sessions de reptes cooperatius on hem posat en pràctica la metodologia del treball cooperatiu assolint una sèrie de reptes practicats.
  • Science: Fem servir el mètode científic per dissenyar prototips de paracaigudes en parelles. Un cop dissenyats i construïts, fem diversos llançaments i decidim quines modificacions i millores hi podem fer per aconseguir que trigui més a arribar a terra.
  • Teatre: Per grups, preparem unes petites obres de teatre que després representem davant de la resta. Escrivim el guió, preparem el vestuari, el material que faci falta i assagem abans d’ensenyar-ho als altres equips. Per ajudar-nos ens basem en targetes de l’Enrola’t.

Ràdio: A l’espai de ràdio elaborem els guions d’un programa de ràdio. Cerquem la informació, l’escrivim, la corregim, assagem com llegir-la i, després, l’enregistrem. Cadascú fa grup amb qui vol per a fer les diferents seccions del programa, cerca la música i, fins i tot, fem entrevistes.

Aquest article ha estat publicat en - ESCOLA, 5è (Cinquè), 6è (Sisè), Cicle Superior. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.