PROJECTE KANDINSKY A I5

WASSILY KANDINSKY

Aquest curs tota l’escola hem gaudit fent el projecte sobre el WASSILY KANDINSKY, un artista rus considerat el creador de l’art abstracte, ideal per treballar l’art amb la canalla.

Hem descobert aspectes de la seva vida que ens han permès parlar sobre les nostres realitats. Ha estat molt enriquidor. Fins i tot hem trobat els nostres països d’origen a la bola del món.

El seu quadre “Estudi de color: quadrats amb cercles concèntrics” ens ha cridat molt l’atenció, l’hem fet nostre creant cercles amb plastilina de colors. Fins i tot ha resultat una obra viva perquè com que hem enganxat un velcro podíem anar canviant el cercles de lloc. Molt divertit!

Hem creat la nostra versió del quadre “Alguns cercles”, sucant cilindres de cartó a la pintura i estampant-los sobre una cartolina negra.

Al Wassily li agradava molt dibuixar “Línies negres” i pintar a sobre amb aquarel·les. Ja veureu, ja!

Després hem elaborat uns murals (amb forma de triangle, quadrat, cercle, rectangle i rombe) amb volum amb diferents materials de la nostra aula.

Aquests últims els vam fer als tallers internivells de Kandinsky (tot documentat al tríptic).

Hem après com són i com es diuen les figures geomètriques planes, les hem decorat amb ceres i hem guarnit la classe…

El trencaclosques de la seva obra “Cap amunt” ens ha permès jugar molt, fins i tot el podem fer sense mirar el model.

Per comptar les formes geomètriques del quadre “Tou dur” hem gaudit de la dinàmica dels equips cooperatius, allò de l’1-2-4… us sona, oi?

Seguint el seu plaer per crear amb els cercles concèntrics nosaltres hem treballat les estacions de l’any amb unes flors de primavera molt especials.

Per elaborar la portada hem tingut feineta per anar confegint les paraules. Ha estat molt entretingut, se’ns barrejaven les lletres i havíem d’anar descobrint i buscant on eren.

I com ens hem convertit en uns i unes artistes hem finalitzat el nostre projecte fent la nostra signatura.

Els nens i les nenes de la classe dels CORS hem anat coneixent la vida i l’obra del Kandinsky i ens ho hem passat molt bé, us deixem un recull del procés que hem seguit per elaborar el nostre projecte, que ben aviat us arribarà a casa.

Esperem que us agradi.

Cliqueu a la imatge per veure la presentació

Aquest article s'ha publicat dins de - ESCOLA, EI 5 i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.