Avui us volem explicar…

… com ens organitzem els dies de pluja a l’espai migdia.

L’equip de monitors i monitores ens plantegem dos protocols d’actuació segons l’adversitat climatològica.

Els dies de temporal o pluja forta, quan fins i tot el porxo de l’escola està mullat, tots els grups fan joc tranquil a la classe. A primària plantegem diferents opcions de joc per a que cada infant pugui triar el que li ve més de gust fer. Per exemple, jocs de taula, manualitats, escoltar música, jocs de pissarra o avançar feina de classe. Els recursos audiovisuals -mirar pel.lícules o curtmetratges- els reservem per a quan s’acumulen més de dos dies de pluja seguits. Els grups de P4 i P5 tenen les mateixes propostes lúdiques i, a més, també aprofitem els racons de joc simbòlic que tenen a les classes.

Quan plou poc o quan ha plogut, però el pati està moll (cal recordar que fins que la pista no està eixuta rellisca molt), fem joc tranquil o joc mogut sense pilota als porxos de l’escola (i també als de l’institut quan és possible). Així, dividim els porxos per fer encabir dos grups i també aprofitem el porxo exterior de l’escola per estar més amples. P4 i P5, però, pugen directament a fer joc a la classe.

Aquest curs hem necessitat fer-ho així per respectar la normativa Covid a les escoles, ja que no tenim prou espais coberts i a l’aire lliure per a que els vuit grups hi puguin jugar simultàniament tot respectant la distància entre els grups bombolla (l’aula de psico no la podem fer servir perquè els petits dormen i el gimnàs de l’institut tampoc).

(feu clic per veure més imatges)

Aquest article ha estat publicat en Menjador. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.