PRIMERA SETMANA DE CURS!

Hola famílies!

Ja tornem a estar aquí. Després de tants mesos teníem moltes ganes de tornar-nos a retrobar amb tots els infants de La Sedeta. I tot hi haver de fer-ho d’una forma una mica estranya, amb mascaretes de per mig, estem molt contents de poder-ho fer.

Aquestes primeres setmanes de curs volem que els infants puguin gaudir del retrobament amb amics i amigues; amb l’equip de Migdia, amb l’espai que es la nostra escola i en especial amb el nou menjador. Aquestes primeres setmanes de curs desde l’Espai Migdia volem centrar esforços en adaptar-nos tots plegats a les mesures dels potocols covid a les escoles. Per això les dinàmiques de pati d’aquests dies giren en torn al joc lliure o dirigit, però sense fer ús de material. Poc a poc anirem introduïnt els diferents materials de joc i dinàmiques que el curs passat van agradar tant.

Les mesures que prenem al migdia segueixen el mateix Pla d’Obertura per Covid-19 que empra l’escola. Els tres eixos més improtants per a nosaltres son la higiene individual, la desinfecció d’espais/material i el distanciament entre els diferetns grups.

Higiene Individual

– Rentada de mans:

Els infants:

• Abans/després de dinar
  • Abans/després d’anar al wc
  • Abans/després de qualsevol activitat amb manipulació de material (pilotes, jocs, colors…)
  • Abans d’entrar a l’aula

Els educadors/es:

• A l’arribar al centre i abans d’entrar en contacte amb els infants
  • Abans/després de fer torn de menjador
  • Abans/després d’acompanyar un infant al wc
  • Abans/després de mocar un infant

– Fer servir tovallons de paper d’un sol us.

– L’us de la mascareta serà sempre obligatori per l’equip d’educadors i cuina.

Desinfecció espais i material

Les finestres del menjador es deixaran sempre obertes (en cas de fred es poden tancar però  caldrà obrir-les al final de cada torn mínim 10min)

Les taules caldrà rentar-les primer amb drap humit amb aigua i sabó i després amb desinfectant.

Els infants poden fer la neteja amb aigua i sabó. Cada grup tindrà la seva baieta que es rentarà inmediatement després del seu ús. Cada grup tindrà un únic encarregat per netejar taules (els torns de neteja seran rotatius) evitant així quela baieta passi per diferents mans.

La neteja amb desinfectant la farà sempre el monitor/a i quan no hi hagi infants a taula

Els grups que dinin a les aules hauran de procedir igual.

– Els materials de les diferents dinàmiques de pati seran desinfectats després del seu ús.

Distanciament entre grups

Cada grup de convivència estable farà els desplaçaments sempre junts.

També l’entrada i sortida del menjador

Les pujdes i baixades per les escales es faran de forma esglaonada, mai podent coincidir dos grups  a les escales

– Els grups tenen escales de pujada i baixada assignades.

– El dinar:

• Per garantir el distanciament entre grups al menjador, a cada torn dinen 4 grups amb una separació entre ells d’1,5m.
  • L’entrada i sortida del menjador es fa esglaonada i per grups per evitar els creuaments.
  • Els torns de menjador s’amplien a 1h per poder encabir el temps d’entrades i sortides controlades i la desinfecció d’espais.
  • 1r torn: 12.30 a 13.30 P3-1r (menjador) 6è (aula)
  • 2n torn: 13.35 a 14.30 2n-5è (menjador)

– El lleure:

• Els patis estan dividits per separar l’espai de joc de cada grup
  • Al migdia també fem us de la Plaça per poder oferir distanciament i qualitat de joc.

(fent click a la imatge veureu algunes fotos d’aquesta setmana)

Aquest article ha estat publicat en Menjador. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.