CIRCULAR PRESENTACIÓ ESPAI MIGDIA CURS 2020/2021

Benvolgudes famílies,

Queden pocs dies per començar la nova aventura a l’Espai Migdia que encarem amb moltes ganes i il·lusió per seguir construint totes plegades el Projecte de l’Espai Migdia de l’Escola La Sedeta.

Al llarg d’aquesta setmana anirem afegint nova informació al web de l’escola pel que fa a les novetats de l’Espai Migdia. Ara per ara, us avancem:

• Circular de presentació curs 2020/2021 (a continuació)
  • Equip d’educadors i educadores i de cuina (a continuació)
  • Menú mes de Setembre (apartat menjador>menús de menjador)
  • Noves informacions sobre com contactarnos (apartat menjador>servei de menjador)
  • Quotes i calendari de pagaments (apartat menjador>servei de menjador)

La setmana vinent compartirem amb totes vosaltres:

• La patxoca que fa la nova cuina i menjador de l’escola (dilluns). Us avancem que el mateix dilluns l’àpat SI es cuinarà desde la nova cuina.
  • Com serà el projecte de migdia en un curs covid-19 (finals de setmana)

Ara si, us donem la benvinguda a aquest nou curs.

Primer de tot us volem presentar l’equip que estarà a càrrec de la vostra mainada

1. OÑATE SOLANO, Yolanda , educadora  de P-3

2. GARCIA INIESTA, Raquel , reforç de  P-3 – coordinació

3. MOLTÓ POUGET, Lourdes educadora de P-4

4. GONZALEZ MATEU, Emma educadora de P-5

5. MARTIN COY, Pol educador de 1r

6. SIMON PEREZ, Ana educadora de 2n.

7. BRAGULAT SERRANO, Gemma educador de 3r

8. ALEXANDRE ARTIGAS, Gisela reforç grans

9. SANCHEZ GONZÁLEZ, Lola educadora de 4t

10. ALEU ANDREU, Jordi educador de

11. CARBONELL CASTELLS, Gal·la educadora

12. BENCHICHAH LOPEZ,  Yasmina  reforç mitjans – coordinació

Enguany l’equip de cuina formarà part de l’empresa Natural Cuina, i amb nosaltres estaran:

13. HALCÓN MORENO, Jordi cuiner

14. FALCON CANTEROS, Ana Lia auxiliar de cuina

15. JUSTINIANO, Cintia Mercedes  auxiliar de neteja

L’ESPAI DE MIGDIA està concebut com un espai per menjar, descansar i recuperarse de la feina feta i així agafar forces per la feina de la tarda.

Entenem el moment de l’àpat com un moment on els nens i nenes han d’aprendre a gaudir dels aliments mentre comparteixen conversa amb els seus companys/es, alhora que aprenen   uns bons hàbits.   Creiem molt important generar un ambient agradable al menjador on es respecti els diferents ritmes, on es fomenti un clima tranquil, amb un to de veu adequat i sense molta pressió pel temps.

L’ALIMENT

El nostre compromís és treballar l’ecologia amb un nou prisma. El consum d’aliments és una realitat quotidiana als centres educatius. Per tant, nosaltres com a cooperativa pensem que alimentar-nos no és només cobrir unes necessitats fisiològiques, sinó que aporta salut, fomenta criteris de consum i  l’aprenentatge d’habilitats socials. Treballem en una relació basada en la proximitat i la confiança amb les persones i entitats amb les que treballem.

Conceptes com la seguretat alimentària, el comerç just, els aliments integrals, la cuina sana, el compostatge, etc, els volem desenvolupar als centres escolars i crear un camp d’experimentació  en la comunitat educativa que reconeix l’alimentació com eina de transformació

AUTONOMIA

• Aprendre a regular quantitats i a ser conseents:

Es treballa perquè els infants aprenguin a demanar la quantitat d’aliment que volen i necessiten, saber que allò que hi ha al plat s’ha de menjar.

• Aprendre a escollir i organitzar el lleure:

Des del temps de migdia oferim diferents activitats i tallers a fer, perquè la mainada pugui triar lliurement on vol anar i què fer i experimenti diferents experiències. Aquest espai té la finalitat de potenciar espais agradables i motivadors per la diversitat dels infants, és a dir, la diversitat de gustos, dinteressos i estats.

La decis de cada nen i nena daprofitar com vulgui l’estona de lleure , la considerem importantíssima. Ens ho plantegem com un  grau més dautonomia  on l’infant aprèn a escollir i a organitzar-se el temps.

És important que l’infant pugui opinar i ajudar a organitzar l’espai migdia. En aquest sentit un espai de participació de la mainada seran les assemblees d’aula, un espai obert a la participació de tots i totes, acompanyats per l’equip d’educadors i educadores de l’espai migdia.

Aquest punt quedarà afectat per l’aplicació de les mesures que el Departament d’Educació i Salut demana  en el marc de la pandèmia per al COVID-19.

• Col·laborar  al menjador:

Lautonomia és un altre punt fort que entenem és sic. Per tal d’adquirir autonomia cal que les criatures assumeixin responsabilitats i que aprenguin a fer les coses per elles mateixes. Els infants col·laboren en diferents tasques del menjador que, segons l’edat,  considerem importants. El fet de participar dels diferents moments de làpat, fa que la seva actitud davant del menjar sigui més positiva. Assumir responsabilitats i fer-ho bé és una satisfacció per la feina ben feta.

ALTRES ASPECTES

A P3 us proporcionarem el llençolet que cada infant necessita per fer la migdiada. Els divendres  us el posarem  a la motxilla per tal que dilluns el retorneu net. L’haureu de dur dins d’una bossa

Aquest article ha estat publicat en Menjador. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.