INICIEM MARÇ AMB DUES NOVETATS!

Hola famílies!

La setmana passada us vam avançar que aquest mes de març vindria acompanyat de novetats. Doncs bé, ja les tenim aqui.

Per una banda, hem començat la lligueta de futbol i pitxi. Els alumnes de 6è han estat els encarregats d’organitzar-la (equips, calendari, normativa, cartells informatius…) i està programada fins a inicis de maig. Dijous i divendres estan dedicats a la lligueta de futbol i els dijous a la de pitxi. Quan finalitzi, farem una cerimonia de cloenda on s’anunciaran els equips guanyadors i es repartiran els recordatoris de participació. Cal dir que, enguany, 6è ha tingut una gran idea: atorgar un premi pitxitxi a l’esportivitat a l’equip que hagi mostrat una actitut més respectuosa als partits.

Per l’altra banda, hem començat també un nou projecte per reduir el soroll durant l’estona de l’àpat: enjoy the silence. Primer vam preguntar als grups quines accions fan que tinguem soroll al menjador i els alumnes van identificar, per exemple, demanar les coses cridant, parlar amb amics que seuen a una altra taula, donar cops amb els coberts… Després vam demanar que aportessin idees per intentar baixar el volum del soroll i desde l’assemblea de menjador es van possar en comú. Van sortir iniciatives com dinar mentre mirem la televisió, fer servir xiulets, no deixar parlar mentre es dina… però va haver ua proposta que es va destacar i que ràpidament a tothom va agradar: fer servir targetes verdes i vermelles com a sistema d’avisos. Partint d’aquesta idea, hem preparat un concurs per veure quin és el menjador més tranquil: el menjador de petits (P3, P4 i P5), el de mitjans (1r, 2n i 3r) o el de grans (4t, 5è i 6è). I el funcionament és molt senzill: cada taula comença el torn amb una targeta verda que, depenent del volum que generi al llarg del torn, podrà mantenir o perdre per una targeta vermella. Al finalitzar el torn, es fa recompte de quantes targetes verdes queden al menjador i es sumen els punts corresponents al marcador (1 targeta verda= 1 punt). Cada dia anirem sumant els punts i al final de cada mes anunciarem el guanyador.

Amb això ens acomiadem i us deixem algunes fotos d’aquesta setmana.

Aquest article ha estat publicat en Menjador. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.