4t Ens iniciem en els reptes cooperatius

L’alumnat de 4t durant el mes de maig i juny ens hem iniciat en els reptes cooperatius en les sessions d’Educació Física.. La  Laura, alumna de pràctiques, ha dissenyat 6 sessions dins la seva unitat de programació, en les quals ha plantejat diferents reptes als diferents grups de la classe de 4t que han hagut d’anar superant.   Cal a dir, que l’alumnat ha participat amb molt d’interès i ganes i remarcar que a cada sessió anaven canviant els rols. (secretari-a/material/animador-a/portaveu).

Però … què és un repte cooperatiu?

Un repte cooperatiu és…

• Un repte que només es pot superar amb la participació activa de tots els membres del grup.
  • Si un repte només el poden aconseguir una part dels components del grup, no és cooperatiu.
  • Hi ha d’haver un objectiu clar a aconseguir i un element motivador (temps, distància, punts, limitacions d’espai o normes).
  • El repte ha de ser adequat a l’edat (ni molt fàcil ni molt difícil).      Us deixem un recull d’imatges i videos de tots els reptes pràcticats.

Aquest article ha estat publicat en 4t (Quart), Educació Física. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.